Arno Kangur rääkis, et ehkki tal ei ole mingeid kindlaid andmeid, mis Venemaal praegu toimub, on loota, et Venemaa toll hakkab aktsepteerima garantiisid, mida on võimalik täita.
Meie partnerid peavad läbirääkimisi, et võimalik oleks kasutada tagatisena näiteks kindlustusfirma garantiid. Seni tahab toll vaid raha saada, aga seda pole neile eriti makstud, lausus Kangur. «Selge on see, et nii tobe asi ei saa igavesti kesta, ehkki seda, kas see laheneb, ei saa praegu öelda,» lisas ta.
Alates selle aasta algusest nõuab Venemaa toll turu korrastamise eesmärgil piiri ületava piiritusekoguse pealt tagatisraha, mis ületab kümme korda veetava kauba hinda.
Nii peaks muidu 800 000 krooni maksva tsisternitäie piirituse pealt maksma tagatiseks 8 miljonit krooni, rehkendas Kangur. «Sellist raha ei ole kellelgi,» lisas ta.
Rakvere ja Moe piiritusetehas tootsid seni kumbki kaks kolmandikku piiritusest idaturule. Sel aastal ei ole aga mõlemad ühtegi liitrit piiritust eksportinud ning toodetakse lattu.
Praeguseks on laod täis. Mõlemal tehasel on laos umbes miljoni liitri suurune varu.
Moe piiritusetehas juba peatas tootmise. Rakvere piiritusetehas seiskub Kanguri sõnul juunis, mil ta läheb plaanilisse remonti.
Pärast seda lähevad töötajad puhkusele, ütles Kangur. «See kõik võtab oma paar kuud aega ja võib-olla selleks ajaks on midagi muutunud,» lisas ta.
Seotud lood
“Peaksime igapäevaselt kasutatavaid asju paremini hoidma,” räägib saates “Juhtides tulevikku” tehnikaringlust korraldava Green Dice asutaja ja juht Argo Alaniit. “Elektroonikaseadmete tootmine on selline, mida ei lubataks enam Euroopas teha – keskkonnanõuded on meeletud ja me ei taluks näiteks elementide kaevandamist, see on ränk töö.“