Viking Line'i hinnangul on Tallink kaotanud
talle turuosa kolmel erineval liinil, kõige enam Turu-Marienhamni-Stockholmi
liinil.
Viking Line teatas möödunud nädala lõpus avaldatud poolaasta majandustulemustes, et ettevõtte turuosa on kasvanud Helsingi-Stockholmi liinil 43,9 protsendilt 45,6 protsendini ja Tallinna-Helsingi liinil 24 protsendilt 25 protsendini. Huvitav on see, et varem pole Viking Line oma majandustulemustes turuosade kohta infot jaganud, kirjutas Äripäev.
Pärast möödunud aasta Silja ülevõtmist on Tallinki jaoks Soome ja Rootsi vaheline reisijatevedu muutunud väga oluliseks ning annab tervelt poole kontserni koondkäibest.
Suurima põhjusena Viking Line'i positiivsetele majandustulemustele tõi turundusdirektor Risto Peltola välja hea majandusseisu ja suure nõudluse nii Soomes, Rootsis, Balti riikides kui ka Venemaal. Peltola kinnitas firma tegevjuhi Nils-Erik Eklundi börsiteates kirja pandud väidet, et turuosa on kasvatatud endiste Silja klientide arvelt: "Oleme teadlikud üksikutest juhtumitest, mil Tallink Silja klient on meid valinud."
Peltola sõnade kohaselt usuvad nad aga, et Tallink Silja kasvatab oma turuosa tänu uuele kiirlaevale Star. Ta lisas, et Viking Line saab Eesti-Soome liinil konkurentsi pakkuda alles järgmise aasta alguses, kui Vikingi uus alus XPRS hakkab sõitma Tallinna ja Helsingi vahel.
Eelmise aasta lõpust Tallinki juhatust nõustama asunud Toomas Vilosius kommenteeris konkurendi väidetava turuosa suurenemist erinevatel liinidel järgmiselt: "Seda ei ole keegi tõestanud." Küsimuse peale, kas turuosa on siiski vähenenud, ütles Vilosius, et nad praegu tegelevad analüüsiga. "Ma ei tea, kust Viking võtab, et see on tulnud just Tallink Silja turuosa arvelt," oli nõunik nõutu.
Hansabank Marketsi analüütik Sander Danili arvates on Viking Line'i avaldus turuosa kasvatamisest liiga üldine, et seda aluseks võtta. "Mul puuduvad numbrilised kinnitused," rõhutas Danil. "Mis puutub finantsnäitajatesse, peaks ära ootama Tallinki kolmanda kvartali majandustulemused. Helsingi-Tallinn liinil võivad mitmed firmad olla võitnud kliente endise Silja ehk SuperSeaCati arvelt," nentis Danil.
Eelmisel reedel teatas Tallink Silja Oy, et lasi lahti kaks Soome-poolset tipptegijat - müügi- ja turundusjuhi Pekka Helini ning personalijuhi Tuomas Nylundi. LHV analüütik Erki Kert ei seostaks kahe juhtivtöötaja lahtilaskmist turuosa väidetava kaotusega. Tema hinnangul on selline tegevus täiesti normaalne integreerimisprotsessi osa, mis on maailmapraktikas igapäevane nähtus.
Seotud lood
Täna ristiti Viking Line'i uus laev, mis
tuleb Tallinna-Helsingi liinile tuleva aasta märtsis.
Tallink teatas aripaev.ee-le
kommunikatsioonijuhi vahendusel, et täna Helsingis toimunud töötajate koosolekut
ei saa pidada kriisikoosolekuks, sest kriisi ei ole.
Tallinki eestlastest juhtkond kutsus oma
soomlastest personaliesindajad Helsingisse kriisikoosolekule, kus arutatakse
Silja juhtide vallandamisega seonduvat.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.