Euroopat tabanud piimanappuse ja toorpiima
hinnaralli toel tõstavad Eesti piimatöösturid lähikuudel piimapaki hinda 30
protsenti, ähvardades defitsiidiks muutunud piima vastasel korral hoopis
naabrite poelettidele vedada.
Räägitud on umbes 15protsendisest piimatoodete hinna tõusust, aga see tõus tuleb tegelikkuses 30 protsenti või rohkemgi," sõnas Piimandusühistu E-Piim peadirektor Jaanus Murakas. Ka Tere ASi tegevjuhi Ülo Kivise sõnul maksab piimapakk aasta lõpuks kolmandiku võrra praegusest rohkem. "Kui tahame, et meie piimatooted sisaldaksid ka edaspidi Eesti piima, on selline hinnatõus paratamatu," teatas Kivine.
"Oleks ju lausa kuritegu turustada oma kaupu kohas, kus see on vähem kasulik kui mujal," sõnas Murakas. E-Piim ekspordib juba praegu kogu oma toodetud piimapulbri ja võitoodangu, juustudest müüakse seni umbes pool siiski kohalikule turule.
"Septembrist alates tõstsime kohalikul turul oma juustuhindu, aga sepitseme juba uut hinnatõusu," rääkis Murakas. Ta lisas, et soovi korral võiksid kõik Eesti piimatööstused oma toodangu ühe sõrmeliigutusega piiri taha müüa, sest nõudlus ületab kõvasti pakkumist. "Kui piima ei jagu, siis on selgelt eksport soositud üliheade marginaalide tõttu," nentis ka Kivine.
"Töösturid tahavad samuti investeerida ja konkurentsivõimelised olla, nii et esmapilgul järsuna näiv joogipiima hinna tõus Eesti turul on paratamatu," rääkis Kivine. Ta selgitas, et kui töödeldud piima eest ei saa õiglast hinda, võib tulevikus kogu Eesti piimatööstus seisneda vaid piimapulbri ekspordis.
Toorpiima ja töödeldud piimatoodete hinnarallis on kannatajateks kauplused. "Üldiselt ei jää meil muud üle kui hinnatõusuga kaasa minna. Peame lihtsalt otsustama, mida oma niigi madalale viidud kasumimarginaalidega ette võtta," ütles Rimi Eesti Food ASi tegevjuht Ruth Laatre. "30protsendine hinnatõus piimapaki kohta tundub liig, aga pole minu võimuses minna töösturite köögipoolt revideerima ja neid efektiivsemaks suruma," tõdes Laatre.
Seotud lood
Teravilja hinnatõus ning kasvav nõudlus on
maailma toiduturul kaasa toonud viimase 30 aasta suurimad muutused, mis
puudutavad nii tarbijaid, talunikke, suurkorporatsioone kui ka maailma nälgivaid
elanikke, kirjutab Wall Street Journal.
Viimastel nädalatel ei ole paljudes
poodides enam Eesti võid müüdud, sest koor, millest võid teha, viiakse
välismaale, kus selle eest rohkem raha saadakse, kirjutas Postimees.
Eesti Piimaliit tuleb välja
teavituskampaaniaga "Piimas peitub elujõud", mille eesmärgiks on laiendada
inimeste teadmisi piima ja piimatoodete kasulikest omadustest. Muu hulgas
luuakse selleks ka spetsiaalne portaal lastele - superpiim.ee.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.