Kuigi Baltimaade suurim laevakompanii teenis teises kvartalis 111,4 miljoni krooni suuruse kahjumi, võib Tallinki sõnul tulemusega üsna rahule jääda. Esimene poolaasta ja teine kvartal on ettevõtte sõnul laevandusärile alati madalhooaeg. Tallink pidas positiivseks, et kontsern suutis kasvatada teises kvartalis käivet 11 protsendi võrra, 2,7 miljardi kroonini.
Tallinki tulemused olid paljude näitajate poolest edukamad kui aasta eest. Positiivne üllatus oli Soome-Eesti segmendi tulemus ja reisijate arvu kasv. Kasumlikkust kahandas aga kallinenud kütus, mille ostmiseks kulus Tallinkil viimasel poolaastal 297 miljonit krooni enam kui aasta tagasi.
Viimase poolaastaga on Tallinki finantsdirektori Janek Stalmeistri sõnul kontserni laenude maht kahanenud 3,7 protsenti. "Samas on teatavasti intressimäärad kasvanud ja esimesel poolaastal maksime intresse umbes 5 miljonit eurot enam kui aasta tagasi." Kõrghooajalt teisel poolaastal ootab Tallink positiivseid arenguid. "Ei saa välistada, et tuleviks avatakse uusi liine. Praegu siiski kindlaid plaane pole," ütles Stalmeister.
Schengeni viisaruumi laienemine on kontsernile hästi mõjunud. "See on avaldunud positiivselt ka meie reisijate arvus," ütles Stalmeister.
Kuigi Tallinki aktsia on olnud pikalt langusfaasis ja liigub praegu oma börsiajaloo madalaimatel tasemetel, andis investeerimispank Evli Securities eelmisel nädalal aktsiale ostusoovituse, prognoosides, et tänavuste majandustulemuste eest võib ettevõte dividende maksta. Stalmeistri sõnul selgub dividendide maksmine siis, kui aeg on jõudnud otsustamiseni: "Börsiettevõttena ei saa me ajakirjanduse kaudu sel teemadel spekuleerida."
Hansabank Marketsi analüütiku Sander Danili sõnul vastasid Tallinki esimese poolaasta tulemused üldjoontes ootustele, kuigi kõrgemad intressikulud ja madalamad finantstulud vedasid tulemi kahjumisse. "Aktsionär võiks aktsiat hoida ja mitteaktsionär osta. Dividende me aga ei oota," märkis Danil. Märkimisväärne on Hansabank Marketsi sõnul see, et Eesti-Soome segmendi tulemus on tunduvalt paranenud, kuid Eesti-Saksa oma halvenenud. Eesti ja Soome vaheline liiklus on mõjutanud positiivselt nii kasumit kui ka käivet.
Kuigi Tallinki teatel võib selle majandusaasta puhaskasum kõrgete kütusehindade tõttu jääda oodatule alla kuni 10 protsendi võrra, see Hansabank Marketsit ei heidutanud, kuna panga puhaskasumi prognoos oli niigi veerandi jagu Tallinki omast väiksem. Seetõttu jätab Hansabank Markets Tallinki aktsia 1,5eurose hinnasihi muutmata ja soovitab aktsiat endiselt osta.
SEB Enskilda analüütik Urmas Riiel andis 15. aprillil Tallinki aktsiale ostusoovitusele, prognoosides rahavoo kasvu. Evli Securitiese analüütiku Andres Kaljo sõnul võib Tallinki tulemustega rahule jääda. "Käibenumbrid on korralikud, kuigi kütusekulu on suurenenud. Kõik areneb nii, nagu planeeritud. Tallink teenib enam kui 90 protsenti kasumist teisel poolaastal," märkis Kaljo. "Aktsionäril soovitaksin aktsiaid juurde osta. Ostusoovitus põhineb paranevatel rahavoogudel, mis teeb võimalikuks dividendide väljamaksmise. Tallinki aktsiaga kaubeldakse allpool raamatupidamisväärtust."
Tallinki aktsionär ja Greendorp OÜ omanik Peeter Laurson jäi samuti Tallinki tulemustega rahule. "Praegu hoian väärtpabereid," ütles Laurson. "Olen pidanud aktsiaid pikaajalisena investeeringuna. Praegu on kasumit liiga vara oodata. Ainult pikas perspektiivis võib investeering olla kasulik. Praegu on hea aeg aktsiat juurde osta, mõtlen viie aasta perspektiivis."
Mõnevõrra oli tulemuste suhtes negatiivselt häälestatud LHV analüütik Sten Pisang, kelle sõnul pole Tallinki tulemustes tõusvate kütusehindade taustal Siljaga lõimumise sünergiat veel märgata.
Seotud lood
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.