Automüüja Kia Auto turundusjuhi Kristel
Kõrgmaa sõnul eelistab eestlane eelkõige ökonoomsust ja ratsionaalsust.
Miniautodele aga tormi ei joosta ning vaevalt seda tegemagi hakatakse.
Kia Auto turundusjuhi Kristel Kõrgmaa sõnul võlgnevad nad Kia automargi müügiedu oma populaarseimale margile Kia Cee'dile. Tegu on keskklassi autoga, mis lisaks viieukselisele tõi turule universaalkerega ja sportliku kolmeukselise mudeli. Naise sõnul on arvestatavaks argumendiks fakt, et Kia pakub ainukesena autodele seitsme aastast garantiid.
„Eestlane on eelkõige ratsionaalne klient. Seetõttu ongi just see mudel suurt edu pälvinud,“ rääkis turundusjuht.
Kas ka aina kõrgemale kerkiv kütusehind mõjutab eestlase autovalikut, arvas naine, et kindlasti mõjutab. „Äärelinnas elav inimene, kes igapäevaselt kesklinnas tööl käib, eelistab eelkõige väiksema kütusekuluga autosid. Ning see trend on tõusev,“ rääkis Kõrgmaa.
Lõuna-Euroopa teid vallutanud miniautode meeletut populaarsust Eestis Kõrgmaa ette ei näe. „Tavaliselt ostetakse selline pisem auto perre teiseks autoks. Nüüd kus nii majandus, kui ka kütusehinnad ei ole teab mis soodsad, loobutakse pigem teise auto perre soetamisest. Kuid esimene auto ostetakse siiski korralik."
Naise sõnul ületas väiksema keskklassi autode müük prognoose, kuid mitte oluliselt. „ Kia Cee’di 13,1% turuosa ületas meie prognoosid, kui ülejäänud mudeleid oleme üsna prognoosikohaselt müünud,“ sõnas turundusjuht. Kõrgmaa lisas, et väiksemate autode müük näitab pigem langust, kui kasvutrendi.
Seotud lood
Automüüja Veho Eesti müügijuhi Markko
Riitsalu sõnul pööravad potentsiaalsed autoostjad aina rohkem tähelepanu auto
kütusekulule.
Amserv Auto müügijuhi Joel Mitti sõnul ei
ole Toyotade müügi languses midagi üleloomulikku. Kuna Toyota näol on tegemist
turuliidriga, siis on üsnagi loomulik, et müügi languse korral paistab vahe
teravamalt silma.
Uute autode müük on endiselt miinuses.
Võrreldes eelmise aasta mai kuuga oldi seekord ARKi andmete kohaselt lausa 17
protsendiga miinuses.
Kia tutvustas Souli kontseptsiooni juba
2006. aasta Detroiti autonäitusel, auto jõuab tootmisse 2008. või 2009. aastal.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.