2008. aastal väheneb kaheksas maakonnas
bussiliine üle 900 000 liinikilomeetri võrra ning seitsmes maakonnas
suurendatakse liinikilomeetrite arvu, lausus riigikogu ees täna
regionaalminister Siim-Valmar Kiisler.
"Liinikilomeetrite arv suureneb osades maakondades ka raudtee asendamisega. Koos majandusministriga oleme eelarves saavutanud toetuste kasvu 26% võrreldes 2008. aastaga," lausus Kiisler. Tema sõnul sõltuvad toetuste võimalused sellest, kui palju muutuvad bussijuhtide palgad ja kütusehinnad.
Inimeste vaba liikumist ei saa Kiisleri sõnul tagada maavalitsus üksinda. Tema sõnul peavad kohalikud omavalitsused ja maavalitsused tegema koostööd. Õiguskantsler Indrek Teder ütles augusti alguses, et tuleb leida paindlikud mehhanismid, mis tagavad selle, et ühistransport säilib. Kas siis riikliku struktuuri või kohaliku omavalitsuse kaudu. Kiisleri arvates tuleb teha analüüse, mitte lähtuda pelgalt seisukohast. "Bussiliine tuleb doteerida ka edaspidi ja me kavatseme seda ka teha," lausus Kiisler.
Järgmisel aastal on Saaremaal võimalik ka piletihinna tõus. "See on raske küsimus, kasv on olnud rahalises mõistes muljetavaldav, kuid ka kulud on kasvanud. Saaremaal oli liinivõrk mitmeid aastaid üle vaatamata, seal on optimeerimisevõimalusi. Kuid kui piletihinnad kallinevad oluliselt, siis on maavanemal võimalus leida mõistlikke ja valutumaid lahendusi kohalike elanike jaoks," märkis minister.
Hansabuss langetas Tallinn-Viljandi liinil piletihinda üle 10%, riigikogus tõstatati küsimus, kas ei võiks seda ka teised bussiliinid teha. Kiisleri sõnul korraldatakse dotatsiooni saamiseks riigihange, kuid tähtis on see, et säiliks vedajate vahel konkurents. Kui see on olemas, siis hinnad tulevad ka mõistlikud. "Ka hangete korraldajad peavad vastavalt seadusele jälgima, et hinnad poleks põhjendamatult madalad – dumping. See tekib aga siis, kui konkurendid on turult välja söödud ja tahekatse hinda järsult tõsta," lausus Kiisler.
Riigikogu liikme Lembit Kaljuvee sõnul on käärid hoopis hanketingimustes, kus väikebussidel puuduvad igasugused võimalused. "Äkki peaks need tingimused üle vaatama ja tegema paindlikumaks," tõstataks ta küsimuse. Kiisleri sõnul on vastavalt maakonna spetsiifikale võimalik jagada liine ka erinevatesse hangetesse. "Muidu on see olukord, et kui vedaja peaks üleval pidama suuri busse ja teisi bussi ka liiniotstel – see poleks efektiivne," lausus Kiisler.
Peamised liiklusteed ja vallaliinid võiksid olla väiksemale arvule reisijatele, see ei tähenda, et ka seal ei võiks kasutada väiksemaid transpordivahendeid, märkis Kiisler.
Maakonnaliine puudutav terviktekst on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil valmimisel.
Seotud lood
GoBusi omaniku Aivo Pärna arvates on
mõistlik sõita bussidel seal, kus on ka inimesi, mitte vedada kolme inimest
pooltühjas bussis.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.