Hakkab tekkima trend, mis näitab klientide
eelistuste kaldumist väiksemate ning odavamate sõidukite poole, rääkis Amserv
Auto ASi müügi- ja turundusdirektor Margus Nõmmik.
"Põhjuseks võib tuua prioriteetide muutumist," kommenteeris Nõmmik, olulist mõju omab ka esimese sissemaksena nõutava summa suurus. Nõmmiku sõnul kaaluvad inimesed nüüd hoolikamalt ning küsivad nõu, milline sõiduk just neile sobib. "Nüüd võetakse meie nõuandeid vast rohkem kuulda, kui varem," märkis ta ja selgitas, et ostuotsust ei tehta enam hetkeemotsioonist või edevusest. Pigem on tegemist tarbijate harjumuste muutumisega praktilisemaks ja ratsionaalsemaks kui sooviga suur ja uhke liisinguauto väiksema ning odavama vastu vahetada.
Kui autoliisija teeb mõistliku sissemaksu, pole tal sõidukist lahtisaamise pärast erilist põhjust muretseda. "Uue auto soetamisel peaks uskuma müügikonsultandi nõuandeid ning tegema mõistliku sissemakse, siis pole hilisem sõiduki realiseerimine mingi probleem. Vähekasutatud kvaliteetsete sõidukite järele on turul alati olnud nõudlus," rääkis Nõmmik.
"Loomulikult tuleb ette juhtumeid, kus soovitakse vahetada kallim auto odavama vastu, mida me ka võimaluse korral teeme, aga üldjuhul vahetame siiski odavama auto kallima vastu. Eriti keerulised on kindlasti olukorrad, kus klient on soetanud kalli auto, esimene sissemakse on olnud minimaalne ning periood pikk ja vahetussoov tekib kohe liisinguperioodi alguses," lisas ta, "sellisel juhul on liisingu jääkväärtus kas võrdne või kõrgem auto turuväärtusest. Mingit statistikat me selliste juhtumite kohta pidanud ei ole ja pigem on tegemist erandiga."
Nõmmik ei jaganud City Motorsi juhi Agu Laanemetsa arvamust, et ilma kopsaka soodustuseta pole enam võimalik autosid müüa. Amserv Auto toodete ja teenuste hinnakiri on endine, ehkki hetkel käivad koostöös maaletooja Toyota Balticuga mitmed müügikampaaniad.
"Oleme rõhu pannud ka laoautode müügile ja vastavatele kampaaniatele," tunnistas Nõmmik. Suurimaks muutuseks on müügiprotsessi pikenemine. Inimesed võtavad ostuotsuste tegemiseks rohkem aega, aga ka finantsasutused uurivad autoostjate krediidivõimet põhjalikumalt. "See omakorda pikendab meie jaoks kogu protsessi," tõdes Nõmmik.
Seotud lood
Renault müüja City Motorsi tegevjuht Agu
Laanemets rääkis täna aripaev.ee-le, et ilma korraliku soodustuseta ei müü
praegusel kiratseval autoturul enam ühtegi sõidukit.
Lätis kasvas järsult autode arv, mille
Swedbank Lizings võlglastelt käest ära võttis, vahendas äriuudiste portaal
biznews.lv.
Müügi langust tunnevad kõik, kuid olukorra
parandamiseks pole võimalik midagi ette võtta, kuna autode jaehinnad on
jõudnud tehaste väljamüügihindadeni, rääkis Amserv Groupi juht Raivo
Kütt.
Autoliisingu sissemakse kuni 35%ni
tõstnud Nordea on poole aastaga liisinguvõlgade tõttu käest võtnud 75
autot, rääkis Nordea Finance Eesti juht Silver Kuus.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.