Renault müüja City Motorsi tegevjuht Agu
Laanemets rääkis täna aripaev.ee-le, et ilma korraliku soodustuseta ei müü
praegusel kiratseval autoturul enam ühtegi sõidukit.
Laanemets ütles, et neil kestab autode laomüügikampaania alates oktoobri viimasest nädalast. Viimased kaks nädalat on allahindlustele ka aktiivset reklaami tehtud. Portaalis auto24.ee vilgub City Motorsi bänner, mis kuulutab laoautodele 7,5 miljoni kroonist allahindlust. Suurima, 159 500-kroonise allahindlusega võib liisinguvõimeline ostja soetada omale uue Renault Laguna.
Teises autoportaalis, motors24.ee, müüakse aga soodushinnaga laoautosid suvest saati. Praegu on seal näha sooduspakkumisi Elke Autolt, Korea Autolt, Silberautolt, Topautolt, Veho Eestilt ja Viking Motorsilt.
Müük ei lähe ladusalt aga sellegipoolest ja sõidukeid on laos kolmandiku võrra rohkem kui sooviks, tunnistas Laanemets. „Ma näen, et see tendents on isegi süvenev,“ lausus ta ostjate vähese huvi ja liisingufirmade tõrksuse kohta. „Mul on isegi selline tunne, et suuremad (liisingufirmad – toim) tõmbavad rohkem pidurit kui teised,“ rääkis mitmeid raskes majandusseisus firmasid juhtinud mees.
„Noh, kui kõik autod kokku võtta, uued ja kasutatud, on meil neid kokku 300 ringis,“ rääkis Laaneots. „Võiks aga olla 200. Tore oleks, kui auto saaks müüdud kolme-nelja kuuga. Kui auto üle poole aasta lattu jääb, on põhjust natuke murelik olla. Kui auto on laos üle aasta, peaks murelik olema ja kui üle kahe aasta, tuleks juba tõsiselt muretseda,“ lisas mees.
Laanemetsa sõnul pakub Swedbank enamasti teistest firmadest kõrgema intressiga liisingut, samas soovivad kõik liisingufirmad 25% sissemakset. „Eks nad peavad omadega ka hakkama saama,“ kommenteeris ta.
„Mingeid erilisi lootusi, et nüüd müük õitsele puhkeb, meil ei ole,“ ütles Laanemets laoautode müügi kampaania kohta. „Loodame aga müüki pisut elavdada.“ Laoautode seas on nii neid, mis on City Motorsil seisma jäänud kuueks kuuks, aga ka neid, mis jäänud seisma aastaks või ka rohkem kui kaheks aastaks.
„Täna ma arvan, et allahindlusega müüaksegi ainult laoautosid. Igal pool on headel aegadel tellitud palju autosid ja kui me alguses müüsime ka soodushinnaga autosid, mis on kas odavamalt saadud või millest arvasime, et nende müük muidu ei lähe, siis nüüd kipub nii olema, et kõik autod on müügis soodsa hinnaga,“ selgitas Laanemets tagamaid.
„Ma arvan, et see on enda viga,“ rääkis Laanemets laomahtude paisumisest. „Kui tellid autosid, läheb neli-viis kuud enne kui need kohale jõuavad. Automüüjad pole osanud kriisi sügavust õigel ajal hinnata.“
Ajal, mil Laaneots City Motorsit juhib, on firma autode tellimisega olnud väga konservatiivne. Samas jõudsid kevadel teel olnud autod ettevõttesse kohale alles septembris. „Laoseis, mis tundus mõistlik aasta eest, ei pruugi olla otstarbekas täna,“ võttis Laanemets turuolukorra muutumise kokku.
Seotud lood
Lätis kasvas järsult autode arv, mille
Swedbank Lizings võlglastelt käest ära võttis, vahendas äriuudiste portaal
biznews.lv.
Läti autoturu suurimaks pidurdajaks pole
mitte klientide puudus, vaid liisingufirmade maksejõuetus, vahendas äriuudiste
portaal biznews.lv. Autoostjad on sunnitud tegema kuni 90%seid esmaseid
sissemakseid.
Hakkab tekkima trend, mis näitab klientide
eelistuste kaldumist väiksemate ning odavamate sõidukite poole, rääkis Amserv
Auto ASi müügi- ja turundusdirektor Margus Nõmmik.
Swedbank eitab autoliisingu tingimuste
muutmist, ent maksevõimelisi kliente on jäänud tunduvalt vähemaks.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.