Lätis kasvas järsult autode arv, mille
Swedbank Lizings võlglastelt käest ära võttis, vahendas äriuudiste portaal
biznews.lv.
Oktoobri lõpu seisuga on Swedbank Lizings sel aastal võlgade tõttu ära võtnud ligi 300 autot ning 60 muud sõidukit. Võrreldes varasemate aastatega on ära võetud liisinguobjektide arv märkimisväärselt tõusnud, ehkki kogu liisinguportfelliga võrreldes pole konfiskeeritud autode osakaal kuigi suur.
"See tulemus vastab meie majandussituatsioonile ja aasta alguses tehtud prognoosidele," kommenteeris liisingufirma juht Daniil Rulov.
Liisinguturu aktiivsus langeb, rääkis Rulov. Järgmisel aastal on oodata liisinguturu mahu kahanemist, kuid vaatamata Läti üldisele kehvale majandusseisule jätkab Swedbank Lizings liisinguteenuse pakkumist.
Daniil Rulovi sõnul tuleb Läti autoostjail arvestada vähemalt 10-15% sissemaksega. Maksimaalse sissemaksena nõuab Swedbank Lizings samas 30% auto maksumusest.
Seotud lood
Parex banka plaanib hoida töötajate
massilise koondamisega kokku 15-20% tegevuskuludest, vahendas biznews.lv.
Läti autoturu suurimaks pidurdajaks pole
mitte klientide puudus, vaid liisingufirmade maksejõuetus, vahendas äriuudiste
portaal biznews.lv. Autoostjad on sunnitud tegema kuni 90%seid esmaseid
sissemakseid.
Hakkab tekkima trend, mis näitab klientide
eelistuste kaldumist väiksemate ning odavamate sõidukite poole, rääkis Amserv
Auto ASi müügi- ja turundusdirektor Margus Nõmmik.
Renault müüja City Motorsi tegevjuht Agu
Laanemets rääkis täna aripaev.ee-le, et ilma korraliku soodustuseta ei müü
praegusel kiratseval autoturul enam ühtegi sõidukit.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.