• OMX Baltic0,47%272,87
  • OMX Riga−0,23%872,34
  • OMX Tallinn−0,21%1 756,66
  • OMX Vilnius−0,17%1 047,81
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,25%8 120,43
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,8
  • OMX Baltic0,47%272,87
  • OMX Riga−0,23%872,34
  • OMX Tallinn−0,21%1 756,66
  • OMX Vilnius−0,17%1 047,81
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,25%8 120,43
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,8
  • 27.11.08, 15:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti automüüjad kahtlustavad liisingufirmade jõuetust

Läti autoturu suurimaks pidurdajaks pole mitte klientide puudus, vaid liisingufirmade maksejõuetus, vahendas äriuudiste portaal biznews.lv. Autoostjad on sunnitud tegema kuni 90%seid esmaseid sissemakseid.
Tõsi, sellist klientide tormijooksu, nagu võis näha kaks aastat tagasi, oodata ei tasu, kirjutas Dienas bizness. Samas pole õige ka rääkida, et uut autot osta soovivaid inimesi rohkem ei leidu. Potentsiaalsete ostjate ring on kahanenud 2004-2005 aasta tasemele. Autosoovijad annavad endale seejuures aru, et pole pääsu esmasest sissemaksest ega kasvanud intressist.
Kliendid pole aga valmis selleks, et liisingufirmad seavad neile kunstlikke takistusi. Kõige põikpäisemateks on automüüjate ja -ostjate hinnangul osutunud suurimad Läti liisingufirmad - Swedbank liznings ja SEB lizings, kes erinevalt mitmest teisest liisingufirmast küll jätkavad liisingu andmist, kuid on loobunud sellega kaasnenud teenuste osutamisest.
Nissanit müüva Motorcentrsi direktori Janis Pormalise sõnul on peamine probleem selles, et liisingufirmad üritavad varjata, et neil pole raha. "Mõtlevad välja täiendavaid kunstlikke tõkkeid nagu garantii vältimatust ja muud sellist. Seda tehakse liisinguprotsessi venitamiseks, et pärast autoostu rahastamisest keelduda. Vahel minnakse välja sellise absurdini, et klient on valmis maksma kohe 1/3 auto maksumusest, kuid firmad loobuvad sellele vaatamata liisingu andmisest."
Mitsubishit müüva Skandi auto juhatuse liige Valdis Spredzis ütles, praegu ostavad autosid kvaliteetsed kliendid. "Nad teavad täpselt, et tuleb arvestada kasvava intressi ja esmase sissemaksega," sõnas ta.
Spredzise väitega nõustus ka Toyotasid ja Lexuseid müüva Wessi juht Aleksandr Oskin, kes märkis, et liisingu osakaaluks kujuneb praegu vaid 10-20% auto maksumusest, mida ei saa pidada normaalseks. "Jääb vaid loota, et 2009. aasta algul läheb olukord paremaks," ütles Oskin.
Hiljuti teatasid mitmed Läti liisingufirmad, nende seas ka GE Money lizings, ei loobuvad igaks juhuks kuni aasta lõpuni uute liisingulepingute sõlmimisest. Liisingulepingute sõlmimise katkestas ka Parex lizings.

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.08, 21:31
Sundmüügid lõid Läti korterite hinna 50% alla
Äriuudiste portaal biznews.lv vahendab Läti kohtutäituri Agnese Bike ülevaadet olukorrast kinnisvaraturul, kus iga päev tuleb sundmüüki sadu uusi kinnisobjekte ning korterid on odavnenud 50%.
Uudised
  • 28.11.08, 16:01
Läti Swedbank: võtsime käest 300 autot
Lätis kasvas järsult autode arv, mille Swedbank Lizings võlglastelt käest ära võttis, vahendas äriuudiste portaal biznews.lv.
Uudised
  • 27.11.08, 14:26
Liisinguvõimelisi autoostjaid kõvasti vähem
Swedbank eitab autoliisingu tingimuste muutmist, ent maksevõimelisi kliente on jäänud tunduvalt vähemaks.
Uudised
  • 18.11.08, 16:08
Q Vara poisid on võlgu luksusauto eest?
Q Vara omanikud lasid võlgu jäädud 58 liisingumakset maksehäireregistrisse kanda. Kuni 200 000kroonine liisinguhäire viitab jännijäämist luksusauto majandamisel.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele