Swedbank eitab autoliisingu tingimuste
muutmist, ent maksevõimelisi kliente on jäänud tunduvalt vähemaks.
Swedbanki liisingu divisjoni direktor Gunnar Toomemets ütles, et Swedbank pole liisingu tingimusi karmistanud ning klientide finantseerimine käib samadel alustel nagu varem.
Swedbanki portfellis on praegu 75 000 sõiduautode ja väikekaubikute liisingulepingut. Kauem kui 60 päeva on Swedbankile liisingumakseid võlgu alla 1% klientidest.
Nõutav autoliisingu sissemakse algab 10%st ning maksimaalne liisinguperiood on kuus aastat. Intress sõltub kliendist, kuid kuna raha hind finantsturgudel on kallinenud, on täna intress kõrgem kui mõni aeg tagasi, nentis Toomemets. Kallimatel autodel võib esmane nõutav sissemakse olla 15-20% ja kasutatud auto ostul on liisinguintress alati kõrgem kui uue sõiduki soetamisel.
"Kuna autode müük on langenud, siis mõistagi on vähenenud ka liisingu taotlejate hulk. Peab tõdema, et positiivsete liisingotsuste arv on samuti vähenenud ja seda põhjusel, et taotlejate kvaliteet on muutunud," kommenteeris Toomemets.
Kui ettevõte tahab liisingulepingut ennetähtaegselt lõpetada, võib Swedbank temalt nõuda kuni kuue kuu intressi. "Eraisikute puhul pole seadusest tulenevalt lõpetamise tasu, kui leping on kehtinud rohkem kui üheksa kuud," märkis Toomemets.
Ta lisas, et palub liisingulepingut lõpetada soovivatel klientidel pöörata tähelepanu liisingulepingu jäägile. "Kliendid, kes soovivad vara müüa või vahetada, peaksid võrdlema lepingu jääki hetkelise turuväärtusega. Kui jääk on kõrgem kui turuväärtus, tuleb võimalusel vara realiseerimine edasi lükata ning igakuiste liisingmaksetega jääki vähendada," põhjendas Toomemets.
Kui pikalt peab liisinguvõtja makseid võlgu jääma, et Swedbank auto käest võtaks? "Kliendi vara sundrealiseerimine on viimane variant, mida liisingfirma kasutab. Püüame leida siiski lahenduse, mis rahuldaks mõlemaid pooli. Juriidiliselt on liisingfirmal õigus sõiduk ära võtta peale kaht nädalat, kuid sellist praktikat kasutame väga harva," vastas Toomemets.
Toomemetsa sõnul pole võlglastelt ära võetavate sõidukite arv tänavu oluliselt suurenenud. "Oleme oma riske hinnanud siiani õigesti ja sellest tulenevalt pole ka varade realiseerimises suurt hüpet olnud," lausus ta.
Seotud lood
Lätis kasvas järsult autode arv, mille
Swedbank Lizings võlglastelt käest ära võttis, vahendas äriuudiste portaal
biznews.lv.
Q Vara omanikud lasid võlgu jäädud 58
liisingumakset maksehäireregistrisse kanda. Kuni 200 000kroonine liisinguhäire
viitab jännijäämist luksusauto majandamisel.
Läti autoturu suurimaks pidurdajaks pole
mitte klientide puudus, vaid liisingufirmade maksejõuetus, vahendas äriuudiste
portaal biznews.lv. Autoostjad on sunnitud tegema kuni 90%seid esmaseid
sissemakseid.
Renault müüja City Motorsi tegevjuht Agu
Laanemets rääkis täna aripaev.ee-le, et ilma korraliku soodustuseta ei müü
praegusel kiratseval autoturul enam ühtegi sõidukit.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.