Eesti ärieliit annab Äripäeva homses
lehenumbris valitsuskoalitsioonile nõu, kuidas paari nädalaga negatiivne
lisaeelarve koostada.
Ettevõtjate soovitustes ei ole midagi üllatavat. Kui raha ei ole, siis ei saa seda kulutada. Riigieelarves saab alati kokku hoida nende valdkondade pealt, kus liiguvad väga suured summad.
Ainuüksi reformierakondlase, vahetult enne vabariigi aastapäeva ametist loobuva sotsiaalministri Maret Maripuu sotsiaalministeeriumi eelarve küünib 43 miljardi kroonini.
Eranditult kõik Äripäevaga kõnelenud äriliidrid rõhutasid, et algatuseks peaks valitsus ära jätma tänavuse 14%-lise pensionitõusu. Kui see otsustatud, või sotsiaalministeeriumi eelarvet edasi harvendada.
Teine valdkond, kuhu seni, jõukamal ajal, on panustatud ühe enam raha, on kaitseministeeriumi eelarve. Selle suurus on ligikaudu 5,22 miljardit ehk 1,9% SKP-st.
Samuti võtaksid äriliidrid hoolega matti avaliku sektori hinnanguliselt 9,1-miljardilisest rahapajast.
Loe juba homsest Äripäevast, milliste valdkondade arvelt võiks veelgi raha säästa!
Seotud lood
Eesti riigieelarvet kärbitakse märtsis 5-6
miljardi krooni suuruses mahus, ütles rahandusminister Ivari Padar
Äripäevale.
Rahandusminister, sotsiaaldemokraat Ivar
Padar ütles Maalehele antud intervjuus, et tänavu laekub käibemaksu 1,7
miljardit krooni loodetust vähem. Ka uueks aastaks ennustas ta paanikat,
sest ees ootab järjekordne eelarvekärbe suurusjärgus 12 miljardit
krooni.
Eile rahvusringhäälingu tele-eetris olnud
aastalõpuintervjuus ütles peaminister Andrus Ansip, et Eestis ei ole
kriisi, kuna mingeid erakorralisi meetmeid pole olnud vaja riigi
toimimiseks rakendada. Töötuse kerkimist peab Ansip aga paratamatuseks ja
"praegustes oludes ka hädavajalikuks".
Peaminister Andrus Ansip ütles
tänasel pressikonverentsil, et valitsus kiitis heaks konvergentsiprogrammi.
Pikas perspektiivis ei kavatse Eesti riigieelarve ülejäägist
loobuda.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.