Kes kaupmeestest tuleva aasta teise
kvartali keskel ei ole makseraskustes, see on masu üle elanud ja jääb pikaks
ajaks ellu, ütles Tartu Tarbijate Kooperatiivi tegevdirektor Tarmo Punger.
Tema hinnangul pole kaubandus veel põhja läbinud ja kõige keerulisem aeg kaubanduses saabub tema arvates järgmise aasta esimeses kvartalis, sest rahval pole enam ostmiseks piisavalt raha.
„Siiamaani on majanduslanguse põhjuseks olnud see, et nii sise- kui ka eksporditurg on oluliselt vähenenud,“ arutles Punger. „See tähendab, et on vähendatud nii tootmist kui ka müüki ja omakorda tähendab see, et on vähendatud töökohti või töötajate palka. Ja kui suvel on inimeste kulubaas väike, siis sügisel tulevad selga kõiksugu vältimatud kulud, aga sissetulekud ei kasva. Ma arvan, et ehk jõuluajal ikka veel midagi ostetakse, aga tuleva aasta esimene kvartal kujuneb kaubanduses kõige raskemaks ajaks.“
Pungeri sõnul iseloomustab majandusolukorda lisaks statistilisele näitaja ehk SKP-le ka reakodaniku ostujõud ja tema nii-öelda rahuloluindeks. „Mingil hetkel harjub inimene ära oma väljaminekute ja võimalustega ja langeva elustandardiga,“ seletas Punger ja lisas, et võib-olla tuleb selline hetk selle aasta neljandas kvartalis.
Seotud lood
Kuna meie oleme orienteeritud siseturule,
siis võivad igasugused ettearvamatud käigud turismiäri otseselt mõjutada, ütles
Värska Sanatooriumi juhataja Vello Saar.
Toidusektorit mõjutab eelkõige nõudlus ja
mis puudutab sisenõudlust, siis see lähiajal kindlasti suurenema ei hakka,
vastas ASi Põltsamaa Felix juhatuse esimees Anti Orav küsimusele, kas nende
sektoris on põhi läbitud.
Tulemus oli küllaltki ootuspärane ja
paranemise märke pole veel kuskilt näha, kommenteeris Tööandjate
Keskliidu juht Enn Veskimägi teise kvartali -16,6% suurust majanduslangust.
On veidi kummaline rõõmustada 16,6% languse
üle, aga see oli pigem ootuste positiivsemas otsas ja halb üllatus jäi olemata,
ütles riskikapitalifirma MTVP juhtiv partner Allan Martinson.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.