Kehra paberivabrik Horizon lunastas 21,6 miljoni kroonise võlakirjaemissiooni, mille algne lunastustähtaeg oli 10. aprill 2009, teatas ettevõte.
Eesti ainus pakendipaberitootja, sajaprotsendiliselt oma toodangut eksportiv Horizon Tselluloosi ja Paberi ASi (Horizon) lunastas täielikult 2007. aasta lõpus emiteeritud võlakirjaemissiooni mahus 21,6 miljonit krooni.
Emissioonist laekunud summasid kasutas ettevõtte investeeringuteks kahte keskkonnanõuete alasesse projekti: heitvete paremaks käitlemiseks ning õhuheidete vähendamiseks. Projektidega alustas ettevõte kahe aasta eest ning need viidi lõpule 2009. aasta esimeses pooles, mille tulemusena vastab Horizon täielikult kõigile keskkonnanõuetele.
„Oleme rahul, et vaatamata keerulisele majanduskeskkonnale, mis oli tingitud aastate 2008-2009 globaalsest finants- ning toorainekriisist on Horizon üks ettevõtetest, kes on suutnud võlakirjaemissiooniga võetud kohustused hiljuti edukalt tasuda,“ kommenteeris Horizoni tegevjuht Ashwani Sharma.
Singapuri päritolu globaalse ettevõtte Tolaram Group täisomanduses olev Horizon on oluliselt määral kaasajastanud tehase sisseseadet; viimasel kümnel aastal on investeeritud üle miljardi krooni. Alates 1995. aastast mil paberivabriku omandas Tolaram Group on ettevõte märkimisväärselt investeerinud toodangu kvaliteedi tõstmisse, ettevõtte efektiivsusesse ja keskkonnakaitsesse.
Äripäev kirjutas möödunud aasta veebruaris, et 2009. aastal peaksid ettevõtjad lunastama 3-4 miljardi krooni eest Eestis emiteeritud võlakirju, kuid reaalsuses lükkub suur hulk lunastamisi edasi. Praeguseks on osad võlakirjaemitendid ka pankrotti läinud.
Seotud lood
Eesti paberi- ja tselluloositootjatest plaanib lähiajal suurimat investeeringut veel eelmisel aastal pankrotiohus olnud Horizon Tselluloosi ja Paberi AS.
Tänavu peaksid ettevõtjad investoritele lunastama kokku 3-4 miljardi krooni eest Eestis emiteeritud võlakirju, kuid reaalsuses lükkub suur hulk rahalaevu teadmata tulevikku, sest ettevõtjad on jäänud vaeseks. Vaata, millal saabub suurema osa emitentide jaoks tõehetk!
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.