• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 225−0,29%39 047,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 225−0,29%39 047,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 25.04.10, 17:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktivistid kogusid kokku 37 konteineritäit kilekotte

19.-25. aprillil toimunud üle-eestilisel kilekotivahetuskampaania käigus koguti Tallinnas, Tartus ja Pärnus kokku 37 konteineritäit kilekotte, kaasati 3100 osalejat ning jagati 6200 tekstiilkotti.
"Ühte konteinerisse mahub hinnanguliselt 300-400 kilekotti, seega kogusime kokku umbes 13 000 kilekotti. Kui arvestada juurde kilekotid, mis jäävad tänu jagatud tekstiilkottidele kasutusele võtmata, siis täitsimegi eesmärgi, mis oli 2 miljonit kilekotti ringlusest vähemaks saada," rääkis kampaania peakorraldaja GreenStep OÜ esindaja Anu Vunk.
Kokkukogutud kilekotid suunab Tootjavastutusorganisatsioon taaskäitlusse. Kõikides linnades oli huvi kampaania vastu ühtviisi kõrge, väga paljudel inimestel oli kaasa võetud suur kogus kilekotte, et need suunata taaskäitlusesse.
Igale osalejale anti kaks tekstiilkotti, millest üks tuli edasi anda. Seeläbi kaasati kampaaniasse 3100 interaktiivset tekstiilkottide ja mõtteviisi levitajat. Igal osalejal tuli allkirjastada lubadusblankett, millel on sõnum: "Luban, et annan teise tekstiilkoti edasi inimesele, kellest hoolin ja kes hoolib loodusest."
Sellise meetodi eesmärk oli osalejaid panna hetkeks peatuma ning mõtlema probleemide üle, mida kilekotid põhjustavad. Paljud osalejad ütlesid ka, kellele kott edasi antakse: tütar, poeg, ämm, elukaaslane, naaber – tagasiside põhjal võib väita, et meetod töötas ning inimesed tõepoolest olid valmis kilekottide kasutamisest loobuma ja mõtteviisi omalt poolt lähedaste hulgas levitama.
Kampaania üks peamisi eesmärke oli suunata tähelepanu kilekotiga seonduvatele probleemidele ning kutsuda üles inimesi kasutama loodussõbralikke kandekotte.
Vabas looduses tapavad kilekotid igal aastal miljon merelooma ja –lindu ning 200 000 imetajat. Kuigi kaubanduskeskustes on juba kilekoti kõrvale tekkinud märgatavalt alternatiive, on siiski loodussõbralike kottide kasutamine veel pigem algusjärgus.

Seotud lood

Uudised
  • 21.03.17, 09:56
Riigikogu kiitis heaks kilekottide kasutamist piirava seaduse
Riigikogu kiitis 68 poolthäälega heaks valitsuse algatatud pakendiseaduse muutmise seaduse (358 SE), millega võetakse Eesti õigusesse üle nn kilekottide kasutamist piirav direktiiv.
Arvamused
  • 25.03.10, 12:55
Kas kilekotimaks on tegelikult keskkonnasäästlik?
Rohelised soovivad poes müüdavatele kilekottidele kolmekroonise aktsiisi juurde keerata. Valitsusliit, kellel roheliste hääli vaja, on juba samuti selle eelnõu taha asunud. Iseenesest ju kena mõte, sest kellel võiks olla midagi keskkonnasäästlikuma käitumise vastu.
Uudised
  • 26.03.10, 18:15
Ökopoe omanik: kilekotimaksu oleks võinud juba varem kehtestada
Ma olen varem mõelnud, et miks kilekotimaksu pole kehtestatud, kuna inimene mõtleb asjadele rohkem, mille eest ta peab makse maksma, ütles Ökopoe Bioteek.ee OÜ omanik ja juht Kadri Kont-Kontson.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele