Üha enam Eesti firmasid on rahvusvahelistumas, maailm muutub aina väiksemaks. Rohkem Eesti ärijuhte käib ärireisidel Aasias, et leida uusi kliente, välisinvesteeringuid või täiendavaid turge; samas külastavad Aasia ettevõtjad Eesti firmasid.
Edukas äritehing võib sõltuda väga erinevatest põhjustest, kuid Aasia partneri puhul võib esimene samm eduka tehinguni tuleneda kultuurilisest tundlikkusest ja austusest, mis hõlmab midagi nii tähtsusetut nagu visiitkaardi etikett.
Visiitkaart on tähtis! Paljude eestlastega töötanud Hiina ettevõtjate ja ametnike kirjelduste kohaselt "ei näi Eesti partnerid hoolivat visiitkaartide vahetamisest, nad lihtsalt ulatavad selle sulle või isegi viskavad lauale."
Mõned neist võtavad kaardi vastu ühe käega ja mõned võtavad selle vastu seda vaatamata. Pärast kaardi vastuvõtmist panevad mõned neist selle püksitaskusse ja mõned isegi mängivad sellega vestluse ajal või teevad sellele märkmeid. See paneb meid end tõeliselt veidralt tundma ja nende tegevuse siiruses kahtlema.
Enamik eestlasi näeb visiitkaartide vahetamist kui mitteametlikku tutvustavat tegevust ega omista sellele erilist tähendust. Nii ei ole see aga Aasias. Nagu paljusid äritoiminguid, nähakse visiitkaartide vahetamist seal ametliku protsessina, mille reegleid tuleb austada ja järgida. Hiinas peetakse visiitkaarti isegi inimese välimuse sümboliks. Välimus on Hiina rahvusliku isikupära oluline komponent. Hiinlased on välimuse loomise ja säilitamise suhtes äärmiselt tundlikud ühiskondliku ja ärielu kõigis aspektides.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.