• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 04.01.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas Aasia partnerile korrektselt visiitkaarti ulatada

Üha enam Eesti firmasid on rahvusvahelistumas, maailm muutub aina väiksemaks. Rohkem Eesti ärijuhte käib ärireisidel Aasias, et leida uusi kliente, välisinvesteeringuid või täiendavaid turge; samas külastavad Aasia ettevõtjad Eesti firmasid.
Edukas äritehing võib sõltuda väga erinevatest põhjustest, kuid Aasia partneri puhul võib esimene samm eduka tehinguni tuleneda kultuurilisest tundlikkusest ja austusest, mis hõlmab midagi nii tähtsusetut nagu visiitkaardi etikett.
Visiitkaart on tähtis! Paljude eestlastega töötanud Hiina ettevõtjate ja ametnike kirjelduste kohaselt "ei näi Eesti partnerid hoolivat visiitkaartide vahetamisest, nad lihtsalt ulatavad selle sulle või isegi viskavad lauale."
Mõned neist võtavad kaardi vastu ühe käega ja mõned võtavad selle vastu seda vaatamata. Pärast kaardi vastuvõtmist panevad mõned neist selle püksitaskusse ja mõned isegi mängivad sellega vestluse ajal või teevad sellele märkmeid. See paneb meid end tõeliselt veidralt tundma ja nende tegevuse siiruses kahtlema.
Enamik eestlasi näeb visiitkaartide vahetamist kui mitteametlikku tutvustavat tegevust ega omista sellele erilist tähendust. Nii ei ole see aga Aasias. Nagu paljusid äritoiminguid, nähakse visiitkaartide vahetamist seal ametliku protsessina, mille reegleid tuleb austada ja järgida. Hiinas peetakse visiitkaarti isegi inimese välimuse sümboliks. Välimus on Hiina rahvusliku isikupära oluline komponent. Hiinlased on välimuse loomise ja säilitamise suhtes äärmiselt tundlikud ühiskondliku ja ärielu kõigis aspektides.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele