Äripäev küsis Eesti suurimatelt jaekettidelt, kui suur osa nende toodetest moodustavad praegu kettide omakaubamärgi tooted ja mis saab edaspidi.
Kõige suurem private labeli osakaal on Rimil ja Säästumärketil, kelle käibest 16% moodustab omakaubamärgi müük. Keti pressiesindaja ütles, et Rimil on eesmärk, et tulevikus oleks kõikides tootegruppides ka omamärgitoode.
Osakaalu poolest teisel kohal on Maxima, mille omabrändide müük kogumüügist moodustab umbes kümnendiku. Peamiselt müüakse toiduaineid, esmatarbekaupade osas läbimüük mõnevõrra väiksem. Viimase kolme-nelja aastaga on omakaubamärgi osakaal käibest kasvanud ligi kaks korda. Pressiesindaja sõnul ei ole juhul, kui majanduskasv jätkub, populaarsuse tõus edaspidi enam nii kiire.
ETK Grupi poodides on omamärgitooteid sortimendis 167. Omabrändi osakaal käibest ETK grupi kaupluses on 7%. Kõige väiksema osakaalu käibest moodustavad omamärgitooted Prismas ja Selveris, vastavalt kolm ja neli protsenti.
Kui kaugel on aeg, mil keti omamärk võiks käibest anda poole, nagu on Šveitsis ja Inglismaal? ETK juht Kati Kusmin prognoosib, et pikema säilivusajaga toidu- ja esmatarbekaupade puhul võib isegi juhtuda, et järgmise kümne aastaga on 40% kettide sortimendist omamärgitooteid. "Usun, et kiirestiringleva, värske toidukauba - liha-, piima- ja pagaritoodete - osas ei jõua me sinna niipea. Pigem jõuab see mõõduka osakaaluni, kuni 25%," ütles ta.
Seotud lood
AS Tere teatas Eestis jaekettide omamärgitoodete valmistamise lõpetamisest, see andis viimases kvartalis 27% ettevõtte koduturu käibest.
Äripäev uuris inimestelt, kuidas nad suhtuvad kaubanduskettide oma kaubamärgiga toodetesse.
Kui su tehas on ostetud täis kallist roostevaba kola ja tootmisressurssi on üle, siis on private label väga hea abimees, leiab Selveri juht Andres Heinver.
Eesti inimene ostab toidupoes iga kümnenda euro eest private labeli toote ja kulutab tulevikus kaubakettide omamärgitoodetele üha enam.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.