Tallinna ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna juht Riina Koit õigustab reklaamimaksu ette deklareerimise ja maksmise nõuet sellega, et niisugune kord hoiab ära ebamugavused ja suurendab maksulaekumist.
Järgneb Koiti e-posti teel saadetud vastus küsimusele, miks Tallinn nõuab reklaamimaksu kohe maksustamisperioodi alguses, mitte pärast perioodi, nagu toimitakse riiklike käibe- või sotsiaalmaksu puhul:
"Seni kehtinud regulatsiooni kohaselt pidi reklaamimaksu tasuma 15 päeva pärast deklaratsiooni esitamist, mis põhjustas deklaratsioonide 10–15 kalendripäevase hilinemisega esitamise.
Maksu tasumise tähtpäeva ja deklaratsiooni esitamise tähtpäeva viimine ühele kuupäevale maksustamisperioodi alguses:
* tagab aruandlusdistsipliini paranemise ja maksulaekumise suurenemise;* tagab informatsiooni kiire kättesaamise järelevalve töötajatele ja muudab järelevalve protsessi tõhusamaks;* hoiab ära ebamugavused (ressursikulu), mis tekivad kontrollimenetluste algatamisega;* tagab maksude tasumisest kõrvalehoidjate arvu vähenemise kiiremal moel.
Reklaamimaks ei ole oma olemuselt tavapärane maks, mille osas oleks mõeldav üldjärelevalve teostamine kuu, pool aastat või aasta hiljem, kuna maksuobjektiks on reklaam, mida eksponeeritakse. Reklaamimaksu üle on võimalik teostada järelevalvet üksnes reaalajas. Seega on oluline maksuandmete kättesaadavus maksuperioodi alguses."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna Linnavolikogus eelmisel aastal vastu võetud uus reklaamimaksu määrus on tekitanud ettevõtjate jaoks palju meelehärmi ja põhjendatult, kirjutab IRL-i liige ja Tallinna linnavolinik Madis Kübar.
Uus Tallinna reklaamimaksu määrus seab ettevõtjad kahvlisse – valikus on iganädalane maksu deklareerimise ja tasumise bürokraatia või pikemast maksuperioodist tingitud viiviserisk.
Eelmisel neljapäeval kirjutasin Äripäevas, et Tallinna linnavalitsus on reklaamimaksule kehtestanud absurdse korra, mis sunnib maksumaksjat valima bürokraatia või teda ähvardava ebaõiglase rahatrahvi vahel. Linn otsustas probleemi lahendamise asemel demagoogilise eneseõigustamise kasuks, kirjutab tänases Äripäevas ajakirjanik Piret Reiljan.
Tänasest Äripäevast saab lugeda, kuidas Tallinna linna uuest aastast kehtestatud reklaamimaksu muudatused on tekitanud palju segadust ning on ettevõtjatele ebamõistlikult koormavad.
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.