Tallinna ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna juht Riina Koit õigustab reklaamimaksu ette deklareerimise ja maksmise nõuet sellega, et niisugune kord hoiab ära ebamugavused ja suurendab maksulaekumist.
Järgneb Koiti e-posti teel saadetud vastus küsimusele, miks Tallinn nõuab reklaamimaksu kohe maksustamisperioodi alguses, mitte pärast perioodi, nagu toimitakse riiklike käibe- või sotsiaalmaksu puhul:
"Seni kehtinud regulatsiooni kohaselt pidi reklaamimaksu tasuma 15 päeva pärast deklaratsiooni esitamist, mis põhjustas deklaratsioonide 10–15 kalendripäevase hilinemisega esitamise.
Maksu tasumise tähtpäeva ja deklaratsiooni esitamise tähtpäeva viimine ühele kuupäevale maksustamisperioodi alguses:
* tagab aruandlusdistsipliini paranemise ja maksulaekumise suurenemise;* tagab informatsiooni kiire kättesaamise järelevalve töötajatele ja muudab järelevalve protsessi tõhusamaks;* hoiab ära ebamugavused (ressursikulu), mis tekivad kontrollimenetluste algatamisega;* tagab maksude tasumisest kõrvalehoidjate arvu vähenemise kiiremal moel.
Reklaamimaks ei ole oma olemuselt tavapärane maks, mille osas oleks mõeldav üldjärelevalve teostamine kuu, pool aastat või aasta hiljem, kuna maksuobjektiks on reklaam, mida eksponeeritakse. Reklaamimaksu üle on võimalik teostada järelevalvet üksnes reaalajas. Seega on oluline maksuandmete kättesaadavus maksuperioodi alguses."
Seotud lood
Tallinna Linnavolikogus eelmisel aastal vastu võetud uus reklaamimaksu määrus on tekitanud ettevõtjate jaoks palju meelehärmi ja põhjendatult, kirjutab IRL-i liige ja Tallinna linnavolinik Madis Kübar.
Uus Tallinna reklaamimaksu määrus seab ettevõtjad kahvlisse – valikus on iganädalane maksu deklareerimise ja tasumise bürokraatia või pikemast maksuperioodist tingitud viiviserisk.
Eelmisel neljapäeval kirjutasin Äripäevas, et Tallinna linnavalitsus on reklaamimaksule kehtestanud absurdse korra, mis sunnib maksumaksjat valima bürokraatia või teda ähvardava ebaõiglase rahatrahvi vahel. Linn otsustas probleemi lahendamise asemel demagoogilise eneseõigustamise kasuks, kirjutab tänases Äripäevas ajakirjanik Piret Reiljan.
Tänasest Äripäevast saab lugeda, kuidas Tallinna linna uuest aastast kehtestatud reklaamimaksu muudatused on tekitanud palju segadust ning on ettevõtjatele ebamõistlikult koormavad.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.