Ärimehe ja poliitiku Tõnis Paltsu hinnangul eelistaks tema Air Balticu rohelisele Executive kaardile sinist Estonian Airi oma.
Äripäev küsis ettevõtjatelt ja poliitikutelt, mida teha Estonian Airiga.
"Vajadus oma lennufirma järgi tuleneb soovist siduda üks firma Tallinna lennujaamaga. Seda seepärast, et tekitada võimalikult palju otseliine, mis tänu Eesti turu väiksusele muidu ei tekiks. Selleks, et otseliinid oleksid rohkem täitunud ja väiksema kahjumiga tuleb tegelda ettevedamisega. Viimase sissesöötmine on aga kallis lõbu, mis peegeldub ka Estonian Airi kahjumis," rääkis Palts ja lisas :"Võimalik, et ka mitte kunagi ei saavutata küllaldast mahtu vajalike otseliinide täielikuks toitmiseks. See ongi valiku koht, kas tahame otseühendusi rohkem või oleme valmis ise muutuma Kajaaniks, kust reisijaid veetakse Riiga ja Helsinkisse ette. Mul on Air Balticu roheline Executive kaart, aga ma eelistaksin sinist Estonian Airi oma," märkis Palts.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uuest strateegiast hoolimata tõi teine kvartal Estonian Airile hiigelkahjumi. Uude kvartalisse plaanib lennufirma juht Tero Taskila kulude kokkuhoiu.
Estonian air avalikustas täna, et ettevõte kuue kuu kahjum ulatub 14,9 miljonini euroni. Müügitulu suurenes esimesel poolaastal 24 protsenti, kasvades 43,9 euroni,
Äripäeva kirjutab juhtkirjas, et võiks tõsiselt kaaluda kahe firma, Estonian Airi ja Läti Airbalticu, liitmist ja tugeva regionaalse lennufirma loomist. On ju lennuliinid ehk olulisem osa taristust, kui eurorahadest rajatavad Via Baltica või Rail Baltic.
Ettevõtja Jüri Mõisa hinnangul käesoleva aasta lõpuks Estonian Airi enam pigem olemas ei ole.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.