• OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,21
  • OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,21
  • 31.01.13, 06:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuulujututurunduse kuus saladust

Kuulujututurundusest on saanud üks olulisi vahendeid, mis võimaldab infoga ülekoormatud ühiskonnas ettevõtetel esile tõusta. Kuulujuttu oskuslikult levitades teeb ettevõte endale mõjuvaimat ja odavaimat reklaami.
1. Vajuta kuulujutu mõjuvõimsat nuppuInimesed räägivad kindlasti brändist või ettevõttest, kui loos on:tabuteemad - seks, valed või nn vannitoanaljadmidagi väga ebatavalistmidagi naljakat või ülilõbusatmidagi salajast, mis algab näiteks lausega: "Ma ei tohiks seda sulle rääkida, aga..."Kuulujututurunduse ainuke eesmärk on muuta see sõnum nii mõjusaks, liikumapanevaks, kaasahaaravaks, lõbusaks, et inimestel tekib tahtmine seda teistega jagada. Kokkuvõttes teevad nemad ettevõtja eest turundust edasi ning seda tasuta.
2. Püüa meedia tähelepanu Kõige lihtsam viis panna inimesed tootest rääkima, on pääseda meedia huviorbiiti. Selle saavutamiseks on vaja teha midagi enneolematut, mis ületab uudisekünnise. Kui õnnestub saada oma looga artiklitesse ja uudistesse, on võimalik jõuda suure hulga inimeste teadvusesse. Seda ei ole enamasti reklaamiga võimalik saavutada.
3. Kui reklaamid, siis tee seda tähelepanu äratamiseksTänapäeval tuleb unustada tarbijate harimine, informeerimine ning nende veenmine. Tarbijad on selleks liiga targad. Selle asemel tuleb teha midagi omapärast ja ebaharilikku, et saavutada inimeste tähelepanu.
4. Valluta oma kuulujutuga kõrgeim mäetippTuleb mõelda välja kõige ambitsioonikam turunduseesmärk, mida enamik konkurentidest mitte kunagi ei proovigi saavutada. Kõige parem oleks teha seda esimesena, sest inimestele jäävad esimesed alati meelde. Ei ole vaja karta vigu, vaid tuleb riskida. Kuulujuttu luues tuleb olla palju sallivam vigade suhtes kui muidu, muudmoodi ei ole võimalik vallutada oma ala nn kõrgeimat mäetippu.
5. Ole hulljulge ja loovVapustavad ideed nõuavad loomingulisust, julgust ja püsivust, kuid tulemused on sellevõrra imetlusväärsemad. See on ilmselgelt raske töö: läbi tuleb töötada vähemalt poolsada tavapärast või lausa kehva ideed, enne kui leitakse õige, millega edu saavutada.
6. Hoia oma tootel silma pealKui oled otsustanud kuulujututurundusega kaasa minna, on tähtis oma tooteid kontrollida. Negatiivne kuulujutt võib ühe hetkega teha olematuks aastatega saavutatud tulemused. Meile meeldib rääkida asjadest, mis meid häirivad, näiteks halb teenindus kaupluses, kokkupuude ebaprofessionaalse kinnisvaramaakleriga jne.
Allikas: Mark Hughes'i raamat "Buzzmarketing" 
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Juubel
  • 03.02.25, 09:00
Keeltekool Kirjatäht 10: keeleõppest võib saada elumuutev kogemus
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele