Eelmise aasta kehva müügi järel Hiina turul on Volvo sõiduautod revanši teinud - täna avatakse Hiinas ka uus Volvo tehas, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.
Aasta nelja esimese kuuga kasvas Volvo sõiduautode müük Hiinas 27,6%. See on oluliselt kiirem kasv kui Hiina luksusautode segmendis tervikuna, mis pidurdus samal perioodil vaid 6,1%-le.
Sellise tempoga on Volvo ühtlasi kiireima kasvuga sõiduauto brand Jaguari järel, millel on nüüd India omanikud.
Volvo Hiina haru juht Lars Danielsson prognoosib tänavu müügi kasvu vähemalt 20%.
Läinud aastal Volvol Hiina turul kuigi hästi ei läinud - müüdi vaid 42 000 sõiduautot, mida oli 5000 võrra vähem kui eelnenud aastal.
Lars Danielsson näeb Hiina turul edu saavutamise eeldust kohalikus tootmises. Audi, mis juhib Hiina turul luksusautode müügitabelit, toodab 83% Hiina turul müüdud Audi sõiduautodest kohapeal. Volvol on sama näitaja vaid 15%. Juba mõne aasta perspektiivis peab see number kasvama 75%-le, ütles Danielsson.
Volvo omaniku, Hiina autotootja Geely, asutaja Li Shufu kritiseeris ühes intervjuus, et Volvo väljanägemine on liiga skandinaaviapärane ega vasta hiinlaste maitsele. Küsimusele, kas Volvo plaanib disaini muuta, vastas Lars Danielsson järgmiselt: "Me jääme kindlaks oma skandinaavia pärandile. Kuid me plaanime oma mudelitele luua ka nišivariandid, mis vastavad meie Hiina klientide nõudmistele," ütles ta.
Automüük Hiinas, 2013 jaanuar-aprill
Audi 140 000 (kasv 14%)
BMW 109 000 (kasv 9%)
Mercedes 60 000 (langus 8%)
Land Rover 22 000 (kasv 11%)
Volvo 18 500 (kasv 28%)
Allikas: DI
Seotud lood
Tuleva nädala teisipäeval, 26. augustil tõmbab Volvo katte uue põlvkonna XC90 maasturilt, millega on seotud väga suured ootused.
Nõudlus Saksa autode järele on nii suur, et BMW ja Mercedese tehased hoiduvad traditsioonilistest suvepuhkustest, kirjutas Bloomberg.
Rootsi majandusleht Dagens Industri taunib tänases esikaaneloos Volvo sõiduautode hiinlasest omaniku väljaütlemist, et Volvo kaubamärk on liiga põhjamaine ja vajab Hiina turu jaoks ümberkohendamist.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.