Tuleva nädala teisipäeval, 26. augustil tõmbab Volvo katte uue põlvkonna XC90 maasturilt, millega on seotud väga suured ootused.
See on esimene uus mudel pärast seda, kui Hiina miljardäri Li Shufu juhitud Zhejiang Geely Holding Group ostis üles Rootsi kroonijuveeli. See peab tõestama, et uute omanikega on Volvo jätkuvalt ihaldusväärne sõiduriist.
"Kas nüüd või mitte kunagi," ütles Hakan Samuelsson tähtsa päeva eel Rootsi majanduslehele Dagens Industri antud intervjuus.
Uue maasturiga, mis on esimene pääsuke kokku viieks aastaks kavandatud 75 miljardi Rootsi krooni suurusest investeerimisprojektist, mis toob turule veel terve rea uusi mudeleid, tahab Volvo müüginumbritega "400 000 klassist" välja murda. Samuti tahetakse järgi võtta BMW-le, Volkswageni Audi divisjonile ja Daimleri Mercedesele, mis on suurimad premium klassi autode müüjad. Uue omaniku ambitsioon on taastada Rootsi 87 aastat vana kaubamärgi hiilgus, mis oli60-70ndatel aastatel.
Saksa konkurentidega sarnane saab olema ka uue maasturi hinnaklass.
"Me ei hakka seda autot müüma argumendiga, et see on niisama hea kui BMW või Audi, ainult odavam," ütles Samuelsson.
Uues maasturis on põhirõhk ohutusel, sealhulgas kokkupõrget vältida aitaval tehnoloogial, mis on erinevalt konkurentidest valdavalt sõiduki standardvarustuse hulgas. Autol on uudsed mootorid ja julge disain, kirjeldas Dagens Industri, mis on uut mudelit juba näha ja katsuda saanud. Salongis aitavad luksuslikku miljööd luua erinevad aksessuaarid - nii Rootsi klaasitootja Orrefors valmistatud kristallnupuga käigukang kui ka kristallklaasist joogiklaasi hoidja. Li Shufu viitega, et Hiinas sõidab auto omanik tõenäoliselt pigem tagaistmel, on uues mudelis Hiina turu jaoks arvestatud.
Pärast Volvo uut maasturit, mis asendab 2002. aastast tootmises olnud versiooni, jõuavad varsti turule ka järgmised uued mudelid - S90, V90 ning V90 Cross Country, mis peavad kindlustama Volvo tuleviku.
Uue maasturi tootmine algab veebruaris, kuid tellimusi hakatakse vastu võtma juba nädal pärast järgmise nädala esmaesitlust. Vaikimisi on firma sees uue maasturi mitteametlikuks müügisihiks rehkendatud 60 000 autot aastas.
Peamiste turgudena visandatakse USAd, Hiinat ja Venemaad.
Volvo loodab sellest aastast uut müügirekordit. Viimane parim müügiaasta oli 2007, vahetult enne finantskriisi, mil müüdi 458 323 sõiduautot. Aastal 2009, enne kui Geely Volvo sõiduautod USA Fordilt ära ostis, olid müüginumbrid kukkunud 334 808 sõidukile. Tänavu loodetakse müüa 470 000 autot.
Samuelsson tunnistas DI-le, et Euroopas ja Hiinas läheb müük päris hästi, USAs võiks aga oluliselt paremini minna.
USAs on Volvo turuosa agentuuri Bloomberg andmeil kahanenud 0,3%-le, Euroopas on see viimased kolm aastat olnud alla 2%.
"See maastur on Geely ja Volvo esimene lask pärast firmade ühinemist ning nii peab pauk olema kõva ja kaugele kuulda," kommenteeris agentuurile Bloomberg CSC International Holdings analüütik Han Weiqi. "See annab ühtlasi vihjeid, milline saab Geelyle kuuludes olema Volvo tulevik. Siht on kindlustada positsiooni premium klassi automargina."
Geely ostis 87aastase ajalooga Volvo sõiduautod 2010. aastal 6,45 miljardi dollariga. Tuleval aastal plaanib Volvo sõiduatosid oma uutest Hiina tehastest ka eksportima hakata.
Seotud lood
Läinud aastast Hiina firmale Zhejiang Geely Holding Group kuuluv Volvo sõiduautode üksus avalikustas täna oma arenguplaanid Hiinas.
Eelmise aasta kehva müügi järel Hiina turul on Volvo sõiduautod revanši teinud - täna avatakse Hiinas ka uus Volvo tehas, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.
Rootsi majandusleht Dagens Industri taunib tänases esikaaneloos Volvo sõiduautode hiinlasest omaniku väljaütlemist, et Volvo kaubamärk on liiga põhjamaine ja vajab Hiina turu jaoks ümberkohendamist.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.