"Ma ei ütle, et ärge müüge ettevõtteid välismaalastele. Aga ma ütlen: vaadake, kellele müüte," rääkis ettevõtja Armin Kõomägi täna Äripäeva investeerimiskonverentsil.
20 aastat ettevõtljana tegutsenud Kõomägi tunnistas, et on end koos äripartneritega tabanud mõttelt: "Kurat, nendele ei tahaks müüa. Isegi kui raha sobib, ei taha nendelt seda vastu võtta. Ja isegi: ei taha, et see Eesti ettevõte oleks nende oma."
Kõomäe hinnangul on rahvusliku kapitali missioon domineerida kodumaal. "Kui mitte meie, kes siis veel?" küsis ta. "Meid teeb ainult tugevamaks võime eksportida oma eripära. Kogu aeg tasuks mõelda ka sellele, mis kuvandi me endast loome, nii ärimeestest kui ka eestlastest üldse."
Teiseks on kapitalil missioon kasvada. "Elujõulise kapitali tundemärk on ka see, et kapitaliste tuleb juurde," sõnas Kõomägi. "Pole vaja siin näpuga riigile näidata, et aidake suunata inimesi ettevõtlusse, vaid see on ka ettevõtjate, kapitalistide endi töö: hoida uksed kogu aeg lahti, et uusi tegijaid tuleks juurde."
Kõomäe meelest on igati parem, kui ettevõte läheb omaniku vanaks saades üle inimesele, keda ettevõtlus huvitab. Ettevõtlusest mitte huvitatud pärijatele on mõistlikum jätta hunnik raha.
Rahvusliku kapitali missioon on tema hinnangul toetada rahvuslikku kultuuri. "Riik on õhuke ja kõike ei suuda," rääkis Kõomägi. "Peame olema ise aktiivsed kultuuri toetajad, sest kultuur on rahvusliku kapitali nurgakivi."
Kõomägi pani ettevõtjaile südamele, et nad eraldaksid kaks protsenti kasumist kultuurile, sest kui kultuuri ei ole, siis on kohe kadunud ka eesti kapital.
Pikemalt saab investeerimisfoorumil räägitust lugeda esmaspäevasest Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!