Eesti Päevaleht kirjutas, et minister Juhan Partsi isetegevus LNG terminali teemal jahmatas valitsust. Äripäevale seda kommenteerinud rahandusminister Jürgen Ligi hinnangul polnud suunamuutus õigel ajal läbi arutatud.
"See on siiski valitsuskabineti arutelu, mitte erakondade dialoog, ja Juhan Parts ongi asjas vastutav minister. Võib-olla on siin natuke ka aastavahetuse puhkuste mõju, aga see suunamuutus ei olnud õigel ajal läbi arutatud, mis tuleb nüüd parandada," selgitas Ligi veidi tekkinud olukorda.
"Seni on valitsuse positsioon olnud, et rahastust taotletakse gaasitorule, kuna eesmärk on regiooni gaasituru integreerimine, pigem ühiste kui riikide killustatud huvide ergutamine. Kui nüüd kerkis laevadeühenduse idee, tuleb valitsusel paratamatult analüüsida, kuidas see ühiseesmärke toetab, rahastamisvõimalusi mõjutab ja seni arutatud stsenaariumiga kooskõlas on," lisas rahandusminister.
Seotud lood
Euroopa Komisjon ei toeta plaani, mille kohaselt Soome Inkoo ja Paldiski saavad kumbki 160 000kuupmeetrise LNG-terminali, uus kava tuleb esitada 19. augustiks.
Euroopa Komisjon toetab Eesti ja Soome algatust, mis üritab LNG terminali asukoha üle tekkinud patiseisus kompromissi leida ja edasi liikuda.
Soome majandusminister Jan Vapaavuori hoiatas, et kui Euroopa Liidu toel ehitatava LNG-terminali asukohta ei otsustata lähikuudel, võivad sellest ilma jääda nii Soome kui ka Eesti, kirjutab Kauppalehti.
Alexela Grupi suuromaniku Heiti Hääle suurimaks projektiks on praegu LNG-terminali rajamine. Selleks, et LNG terminal jõuaks Euroopa Liidu rahastamise esimesse vooru, peaks otsus asukoha suhtes langema kohe. Hiljemalt sügiseks.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.