Sõiduki esmase registreerimise maksuks võiks kehtestada 1800–2000 eurot ning mootorsõidukimaksu keskmine määr võiks olla 100–120 eurot aastas, selgub ERRi käsutuses olevas transpordiameti memost.
Kui automaks vältimatult tuleb, peame siis koos nõu, milline lahendus ergutaks majandust, toetaks kohalike taastuvate kütuste tootmist, vähendaks fossiilkütuste importi ja looks Eesti inimestele parema elukeskkonna, kirjutab Alexela juhatuse esimees Marti Hääl.
Tulu- ja käibemaksu tõstmisega loodab valitsus eelarvesse saada sadu miljoneid eurosid, kuid lisamakse ja kärpeid tuleb aastaga leida veel 140 miljoni euro eest. Milline on aga maksutõusude mõju ettevõtetele, mida need tabavad?
Automaks on Euroopa Liidus laialt levinud ja midagi iseäralikku selle kehtestamises pole, kuid Eesti oludes tuleb teravalt jälgida, et kasu uue maksu kehtestamisest oleks suurem kui kahju. Kui pihta saab ühiskonna nõrgem osa ning laekuv lisaraha kulub riigil jooksvateks kulutusteks, oleme hea võimaluse raisku lasknud, kirjutab taristuehituse liidu juhatuse esimees Sven Pertens.
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”