Riigikogu arutab täna aastaid
ettevalmistatud uut reklaamiseaduse eelnõu, kuhu majanduskomisjon lülitas
vastuvõtu eel sätte, mis kohustab SMS-laenude andjaid tooma kiirlaenu
reklaamides välja ka nende hinna.
Kui eelnõu läbib tõrgeteta teise lugemise, võib olla üsna kindel, et 1. novembril hakkab koos seaduse jõustumisega kehtima reegel, mille eesmärgiks on hoiatada pahaaimamatuid laenuvõtjaid ülikõrgete intresside eest, kirjutas Postimees.ee.
«Igas reklaamis, millega teavitatakse oma valmisolekut anda tarbijale laenu, mille maksimaalne summa on väiksem kui 100 000 krooni, või mille tagasimaksmise maksimaalne tähtaeg on kuni kuus kuud, tuleb ära näidata krediidi kulukuse määr, lisades vajaduse korral vastavaid näiteid,» seisab komisjoni üksmeelse toetuse pälvinud muudatusettepanekus.
«Nõuame, et laenutingimused oleksid selgelt ja korrektselt välja toodud. See on väga kaalukas parandus, kui vaadata ühiskonnas toimuvat,» ütles komisjoni reformierakondlasest esimees Urmas Klaas.
Seotud lood
Eile avati ametlikult Eesti kiir- ja
SMS-laenude otsingumootor www.kiirlaen.info, teatas veebi haldur.
Laenuportaali Credit24 kaudu võeti möödunud
aastal välja 375 miljoni krooni ulatuses kiirlaene ehk ligikaudu viisteist korda
rohkem kui 2006. aastal.
Täna leidis Riigikogus toetust
reklaamiseaduse muudatusettepanek, et kõikides SMS-laenude reklaamides peab
olema välja toodud laenu hind.
Kinnisvaraturul on mitmeid põnevaid riike, kuhu Eesti investorid on oodatud. Üks selliseid linnu on Dubai. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annab kinnisvarasse investeerijatele põhjust rõõmustamiseks, ütles Skover Kinnisvara OÜ juht Sanders Skorik.