Riigikogu arutab täna aastaid
ettevalmistatud uut reklaamiseaduse eelnõu, kuhu majanduskomisjon lülitas
vastuvõtu eel sätte, mis kohustab SMS-laenude andjaid tooma kiirlaenu
reklaamides välja ka nende hinna.
Kui eelnõu läbib tõrgeteta teise lugemise, võib olla üsna kindel, et 1. novembril hakkab koos seaduse jõustumisega kehtima reegel, mille eesmärgiks on hoiatada pahaaimamatuid laenuvõtjaid ülikõrgete intresside eest, kirjutas Postimees.ee.
«Igas reklaamis, millega teavitatakse oma valmisolekut anda tarbijale laenu, mille maksimaalne summa on väiksem kui 100 000 krooni, või mille tagasimaksmise maksimaalne tähtaeg on kuni kuus kuud, tuleb ära näidata krediidi kulukuse määr, lisades vajaduse korral vastavaid näiteid,» seisab komisjoni üksmeelse toetuse pälvinud muudatusettepanekus.
«Nõuame, et laenutingimused oleksid selgelt ja korrektselt välja toodud. See on väga kaalukas parandus, kui vaadata ühiskonnas toimuvat,» ütles komisjoni reformierakondlasest esimees Urmas Klaas.