Sotsiaaldemokraadid käisid riigi
eelarvestrateegia töörühmas koalitsioonipartneritele välja idee kehtestada
luksusauto maks mootorsõidukitele, mille võimsus ületab 139 kW.
Luksusauto maksu alla läheksid kütusekulukad maasturid ja sportautod nagu näiteks Mercedes-Benzi S-klass, Hummerid, enamus Jaguaridest, teatas SDE.
„Meie selge eesmärk on suunata inimesi mõistlikuma valiku suunas, lootes et autod, mida soetatakse tulevikus tarbivad vähem kütust, on keskkonnasõbralikud ja väiksemad. Samal ajal suurendame riigi tulusid, soodustame ühistranspordi kasutamist ja keskkonnahoidu,“ ütles Indrek Saar sotsiaaldemokraatide fraktsiooni ase-esimees.
Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse andmetel hõlmab selline maksustamine ligi 28 000 autot, mis tooks esialgsete arvestuste kohaselt riigieelarvesse täiendavalt üle 1 miljardi krooni.
“Tahame, et koalitsioonipartnerid ja avalikkus meie ideed tõsiselt võtavad, sest enneolematu kiiruse saavutanud naftahinna tõus sunnib meid rõhutama energiasäästu vajalikkust, rääkimata vajadusest säästa keskkonda,” lisas Saar. ”Euroopa Liidus on veel ainult Eesti ja Leedu need riigid, kes täna autosid ei maksusta.”
Sotsiaaldemokraadid valmistavad praegu ette luksusautode maksustamise eelnõud. Saar pidas oluliseks, et arutellu tahavad sotsid kaasata võimalikult paljude huvirühmade esindajaid. "Oleme valmis arutama näiteks seda, kas just 140 kW on see piir, millest alates autosid maksustada. Küll aga on luksusautode maksustamine sotside silmis nii paratamatu kui ka õiglane otsus."
Seotud lood
SA Dharma heategevuskeskuse juht Elle Kull
ei ole luksusautode maksustamise peale küll pikalt mõelnud, kuid esimesena
tekkis tal küsimus, et miks just luksusautod.
Seakasvatusettevõtte Ekseko juht ja
Talleggi juhatuse esimees Teet Soorm ütles, et põllumajanduses väikese autoga
hakkama ei saa, seega temal on luksusautode maksustamise teemast täiesti
ükskõik.
United Motors ASi tegevjuht Toomas Pärna
ütles dv.ee-le,
et kui maksupoliitika hakkab soosima väiksema võimsusega autosid, viib see
tegelikult selleni, et saastatakse enam keskkonda.
Amserv Grupi AS üks osanik ja juht Raivo
Kütt on seda meelt, et enne kui hakata rääkima luksusautode maksustamisest,
tuleks rangelt paika panna luksusauto kui mõiste, näiteks Audi A6 pole tema
sõnul luksusauto vaid tavaline keskklassi auto.
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.