Tagasisõidupäeva hommikul varakult lennujaama sättinud Kukk ja Altjõe kuulsid üllatusega, et reis Malaga-Barcelona on maha võetud. "Ilmnes, et seda reisi, kuhu meil olid piletid ostetud, üldse ei ole," rääkis Kukk, kelle sõnul polnud nad sugugi ainsad eestlased, keda ebameeldiv uudis tol päeval rabas.
Kuna teist võimalust samal päeval Tallinna jõuda polnud, lendasid Kukk ja Altjõe Malagast Tallinna Kopenhageni kaudu. Pileteid oli ainult äriklassi ning Kukk pidi lennu eest välja käima 1200 eurot (18 768 krooni - toim).
"Ega minul lõi ka jalad nõrgaks," kommenteeris Kukk ootamatut lisaväljaminekut, "selle raha eest oleksin võinud sõita Eestist Austraaliasse."
Kukk lisas, et puhkusereisil samasse situatsiooni sattunud lastega pere oleks kindlustuskaitsele lootes lennujaamas raha kokku laenanud. "Paljud laenavadki ja loodavad, et see käib kindlustushüvitise alla," ütles sageli reisiv mees, "ja mida nad teeks, kui hiljem selguks, et kindlustuskatet pole?"
Seesam kindlustas end konksuga
Seesami kahjukäsitleja Kaja Hints teatas eile, et kindlustaja arutas Malaga-Barcelona lennu varasemaks muutmist kahjukomisjonis ja keeldub hüvitise maksmisest. "Tegemist ei ole kindlustusjuhtumiga," lisas Hints.
Kuidas siis pole tegemist kindlustusjuhtumiga? Väga lihtsalt. Oma kodulehel reisijaile kindlat tunnet lubav Seesam on reisikindlustuse tingimustesse lisanud kavala punkti, millega hüvitise maksmisest kõrvale hiilida.
See kõlab nii: "Kindlustusjuhtum on kindlustuslepingus määratletud ootamatu ja ettenägematu sündmus, mille toimumise korral peab Seesam täitma oma lepingust tuleneva kohustuse." Järgneb loetelu ootamatutest sündmustest nagu haigestumine, pereliikme surm, reisi hilinemine, tühistamine jm. Lennureisi varasemaks muutmist või mahavõtmist, nagu ilmselt ka tuhandeid teisi ootamatusi selles nimekirjas pole.