Tubakatootjad suutsid riigiga jõuda suusõnalisele kompromissile, et tubakaaktsiisi maksumärgi uuest kujundusest antakse tubakatootjatele teada vähemalt kuus kuud enne selle kehtima hakkamist, rääkis Tubakatootjate Eesti Assotsiatsiooni juhatuse liige Aili Herkel.
“Vähemasti tehakse tervele komisjonile otsustamiseks ettepanek, et meile antakse maksumärgi kujunduse muudatusest teada vähemalt kuus kuud enne selle kehtima hakkamist,” ütles Herkel. “Kompromiss annab meile parema planeerimisvõimaluse kui see, kui teame seda ainult mõned kuud enne kehtima hakkamist.”
Herkeli sõnul on tubakatootjad tulemusega enam-vähem rahul, kuigi nende sügavam soov oleks olnud, et iga kord, kui muutub aktsiisimäär, muutuks maksumärgi kujundus. “See oleks andnud meile pikaajalise kindlustunde, et me teame, kui määr muutub, muutub ka kujundus ja et automaatselt rakendub müügipiirang,” põhjendas ta. Herkel nentis, et sellega ei olnud rahandusministeerium päri, kuna nende jaoks on oluline paindlikkus ja kulude kokkuhoid, sest kui määr tõuseb väheke, ei olevat mõistlik kujundust muuta.
Tubakatootjad aga esitasid seaduseelnõusse täiendava ettepaneku, mille kohaselt tahaksid nad maksumärke füüsiliselt kätte saada kolm kuud enne selle kujunduse kehtimahakkamist. “See ei ole praegu kuskile kirja saanud ja me väga loodame, et komisjon selle ettepanekusse lisab,” rääkis Herkel.
Juhul kui kolm kuud varem ei ole võimalik neid märke välja anda, nii nagu juhtus aastal 2010, et venis riigihange, kuna see vaidlustati, siis sellisel juhul peaks Herkeli sõnul lükkama edasi ka maksumärgi kujunduse jõustumine täpselt nii kauaks, kuniks on viibinud maksumärkide väljastamine. “Meie soov on, et antaks välja kolm kuud enne maksumärgi kujunduse jõustuma hakkamist,” täpsustas ta.
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõusse sai muudatusi teha kuni 1. veebruarini. Eelnõu esimene lugemine toimus jaanuari alguses.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Praegune aktsiisiseaduse maksumärgi kujunduse korraldus ei arvesta tubakatootjate vajadusi äriprotsessi korraldamises, vaid arvestab ainult riigi huve, ütles Tubakatootjate Eesti Assotsiatsiooni juhatuse liige Aili Herkel.
Tehniline ja mõlemat poolt arvestav lahendus tubakaaktsiisi maksumärgistamisele võiks tulla selle kuu lõpus, kui on kuulatud üksikasjalikult ära nii tubakatootjad kui ka maksu koguv rahandusministeerium, ütles rahanduskomisjoni liige Aivar Sõerd, kes juhib eelnõu menetlemist.
Ettevõtjaid on teavitatud tubakaaktsiisi maksumärgi kujunduse muutmisest tavaliselt vähemalt üks aasta ette, mis peaks olema piisav aeg, ütles rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla.
Täna lõppes tubakaaktsiisi seaduseelnõu teine lugemine, kus arvestati ka tubakatootjate ettepanekuga maksumärkide kujunduse muutmise kohta.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.