• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 19.08.12, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mobiilimängud toovad idufirmale miljoneid kasumit

Mobiilimänge loov OÜ Creative Mobile tegi tänavu esimese kuue kuuga üle nelja miljoni euro käivet, millest väga suur osa läks kasumiks.
4,2 miljoni eurose käibe juures saavutas vaid kaks aastat tagasi käima lükatud firma 3,5 miljonit kasumit. Täna tegeleb seal mobiilimängude loomisega poolsada inimest.
Ettevõtte hing on Narvast pärit Vladimir Funtikov. 2009. aastal lõpetas ta tehnikaülikooli ja kaotas töö Kanada omanikega programmeerimisfirmas. IT-huviline noormees proovis luua äsja turule tulnud Androidi telefonile rakendust. Seda ei saatnud küll suur edu, kuid Funtikov teenis natuke raha ning talle hakkas meeldima mõte valdkonnaga tõsisemalt tegeleda.
"Rakendus peab lahendama mingeid probleeme, kuid selleks tuleb probleem esmalt leida. Mängudega on alati võimalus, et teed midagi rumalat ja lihtsat ning inimestele see meeldib," põhjendab Funtikov keskendumist mobiilimängudele.
Ent esimesed mängud said vähe allalaadimisi ega toonud raha sisse, selle järel otsustati muuta äristrateegiat. Pärast korduvaid katsetusi loodi 2010. aastal tasuta mäng "Drag Racing".
Lihtsate vahenditega kuue nädalaga tehtud kergesti haaratav automäng kogus kiiresti populaarsust: uusi kasutajaid lisandus iga päev 60 000–80 000. See kasvatas hüppeliselt Creative Mobile'i käivet, mis on suurenenud ligi kolm korda ning jätkab kiiret kasvamist.
Vladimir Funtikovi sõnul on plaan sel aastal välja lasta veel kümmekond mängu, samuti on firmal käsil palju uusi projekte.
Pikemalt loe 17. augusti Äripäevast.
Autor: Kadri Põlendik, Indrek Kald

Seotud lood

Uudised
  • 13.09.12, 10:26
Euroopa esimene mängukiirendi tegutseb Tallinnas
Investorite abiga aidatakse kümned mängutootjad kahe aastaga Mustamäelt maailmakaardile.
Uudised
  • 13.10.12, 18:11
Vladimir Funtikov: esimese toote loomine võttis kuus nädalat
Ülikasumliku mobiilimängude firma Creative Mobile asutaja Vladimir Funtikovi sõnul kulus neil esimese toote loomiseks kuus nädalat.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele