Mobiilimänge loov OÜ Creative Mobile tegi tänavu esimese kuue kuuga üle nelja miljoni euro käivet, millest väga suur osa läks kasumiks.
4,2 miljoni eurose käibe juures saavutas vaid kaks aastat tagasi käima lükatud firma 3,5 miljonit kasumit. Täna tegeleb seal mobiilimängude loomisega poolsada inimest.
Ettevõtte hing on Narvast pärit Vladimir Funtikov. 2009. aastal lõpetas ta tehnikaülikooli ja kaotas töö Kanada omanikega programmeerimisfirmas. IT-huviline noormees proovis luua äsja turule tulnud Androidi telefonile rakendust. Seda ei saatnud küll suur edu, kuid Funtikov teenis natuke raha ning talle hakkas meeldima mõte valdkonnaga tõsisemalt tegeleda.
"Rakendus peab lahendama mingeid probleeme, kuid selleks tuleb probleem esmalt leida. Mängudega on alati võimalus, et teed midagi rumalat ja lihtsat ning inimestele see meeldib," põhjendab Funtikov keskendumist mobiilimängudele.
Ent esimesed mängud said vähe allalaadimisi ega toonud raha sisse, selle järel otsustati muuta äristrateegiat. Pärast korduvaid katsetusi loodi 2010. aastal tasuta mäng "Drag Racing".
Lihtsate vahenditega kuue nädalaga tehtud kergesti haaratav automäng kogus kiiresti populaarsust: uusi kasutajaid lisandus iga päev 60 000–80 000. See kasvatas hüppeliselt Creative Mobile'i käivet, mis on suurenenud ligi kolm korda ning jätkab kiiret kasvamist.
Vladimir Funtikovi sõnul on plaan sel aastal välja lasta veel kümmekond mängu, samuti on firmal käsil palju uusi projekte.
Pikemalt loe 17. augusti Äripäevast.
Autor: Kadri Põlendik, Indrek Kald
Seotud lood
Investorite abiga aidatakse kümned mängutootjad kahe aastaga Mustamäelt maailmakaardile.
Ülikasumliku mobiilimängude firma Creative Mobile asutaja Vladimir Funtikovi sõnul kulus neil esimese toote loomiseks kuus nädalat.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.