Pro Kapitali rendivoog on väike ning tulu kinnisvaraarendustest ettearvamatu ja ebastabiilne, kirjutas kommentaariks börsifirma III kvartali tulemuste ja arendusplaanide kohta Nordic CF Advisory partner Alar Voitka.
"Samas on Pro Kapitalil ka allikaid, kust igapäevaseks vaikseks arendustegevuseks ja laenude tagastamiseks raha saada – Swedbankiga on sõlmitud kolme miljoni eurone arvelduskrediit, lisaks omanikelaenud ning võimalik hotellide müük," ütles ta.
"Usun, et 2013 tulevad nad suurprojekte käivitamata omanikelaenude toel toime. Suuremahuline laenukapitali kaasamine väljaspool omanikelaene ei ole nende bilanssi vaadates tõenäoline. Ei saa ka välistada mõnede varude või maatükkide müüki, sarnaselt Arco Varaga," lisas Voitka.
"Uute projektide algatamine oleks nende finantsseisu arvestades üllatav," jätkas ta. "Pigem keskendub Pro Kapital olemasolevate investeeringute-varude arendamisele," arvas Voitka. "Osa neist on väga pikaajalised, näiteks Kalaranna projekt. Suurprojektide, näiteks Peterburi tee kaubakeskuse ehitamine ei ole (suunatud) aktsiaemissioonita kuigi realistlik."
"Võib arvata, et pikemaajalised arendused sisuliselt külmutatakse ning pigem keskendutakse kiiremini realiseeritavate ning väiksemate projektide arendusele," võttis ta teema kokku. "Pro Kapitali puhul on tegu aktsiaga, mille tegelikku väärtust on jaeinvestoril pea võimatu oma jõududega hinnata, seda enam et dividende ei ole nähtavas tulevikus oodata."
Seotud lood
Hakkame järgmisel aastal ehitama, kinnitas Pro Kapitali juhatuse esimees Paolo Michelozzi intervjuus.
Pro Kapitali kolmanda kvartali puhaskahjumiks kujunes 1,76 mln eurot võrreldes mullu kolmanda kvartali 2,3 miljoni eurose puhaskasumiga, teatas ettevõte börsile.
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.