Eesti pakirobotite tootja Cleveroni 2018. aasta käive on ületanud 50 miljoni euro piiri, kasvades aastaga ligi viis korda, selgub maksuametile esitatud andmetest.
- Cleveroni asutajad Arno Kütt (vasakul) ja Peep Kuld Foto: Andras Kralla
Kui 2017. aasta lõpu seisuga deklareeris Cleveron 11,2 miljonit eurot müügitulu ja ligi 720 000 euro suuruse puhaskasumi, siis maksuametile esitatud kvartaliandmete järgi on Cleveroni 2018. aasta käive 50,6 miljonit eurot. Samas tuleb ära märkida, et maksuametile esitatud kvartali käibe arvestus lähtub vastavas kvartalis esitatud käibemaksu deklaratsioonidest ja on seega ühe kuuga nihkes.
Samuti on Viljandi ettevõte suutnud suurendada töötajate arvu: kui 2017. aasta neljanda kvartali lõpuks oli Cleveronis 104 töötajat (taandatud täistööajale – toim), siis 2018. aasta neljanda kvartali lõpus oli sama näitaja juba 175.
Tunnustus presidendilt
Eesti president Kersti Kaljulaid teatas mõned päevad tagasi teenetemärkide saajad, kelle seas oli ka Cleveroni omanik ja arendusjuht Arno Kütt.
Kütt ütles Äripäevale, et riikliku tunnustuse Valgetähe IV klassi risti pälvimine oli suur üllatus. Kui esimese hooga võttis teade teenetemärgist ettevõtjal jalad nõrgaks, siis peagi tunnistas ta, et ehk tuli nii kõrge tunnustus talle liiga vara. "Ei plaani veel diivanile pikutama jääda ja plaanin samamoodi jätkata," kinnitas ta.
Laiendas tegevust Kanadasse
Cleveron teatas mullul sügisel, et laiendas oma tegevust Kanadasse ja alustas koostööd Kanada suurima jaemüüja Canadian Tire Corporationiga.
Canadian Tire, millele muu hulgas kuulub ka eestlaste seas armastatud kaubamärk Helly Hansen, paigaldas viide kauplusesse Cleveroni robootilise pakiautomaadi, et lihtsustada kaupluse jaoks veebipoest ostetud kaupade väljastamist.
Lisaks Canadian Tire tellitule viib Cleveroni pakirobotid Kanadasse ka Ameerika Ühendriikide suurim jaemüügikett Walmart, kes plaanib Ontario piirkonda 2019. aasta alguses paigaldada kaks masinat.
4 miljonit eurot tootmishoonesse
Mullu oktoobris selgus, et Cleveron ehitas oma Viljandis asuva arendus- ja tootmishoone 4 miljoni euroga kolm korda suuremaks ja kasvatab hoogsalt käivet.
Cleveroni omaniku Arno Küti sõnul kasvas laienduse tulemusel arendus- ja tootmishoone seniselt 3000 ruutmeetrilt 7500 ruutmeetri võrra 10 500 ruutmeetrini. "Varem oli meil tootmine ja arendus kokku pressitud ning killustunud, osad inimesed olid rendiruumides, siis nüüd on oluliselt rohkem hingamisruumi ja kogu arendus on kohapeal," selgitas Kütt sügisel laienduse tagamaid.
2019. aasta prognooside kohta ütles Kütt oktoobris, et tänavuse aasta esimene poolaasta tuleb mullusega võrreldes poole suurem. "See näitab, et oleme väga kiires kasvutempos," sõnas ta siis.
Suurklient Suurbritanniast
2018. aasta alguses
lõi Cleveron käed Suurbritannia suuruselt kolmanda jaeketiga ASDA. "Pilootprojekti raames paigaldati detsembris (2017. aastal – toim) esimene pakirobot Manchesteri," rääkis siis Kütt.
ASDA on Suurbritannia suuruselt kolmas jaekett pärast Tescot ja Sainsburyt. Firma võrku kuulub üle 600 kaupluse ning veebipood.
Äripäev valis Cleveroni osanikud ja eestvedajad Arno Küti ja Peep Kulla
2017. aastal aasta ärimeesteks.
Seotud lood
Presidendilt teenetemärgi saanud Cleveroni arendusjuht Arno Kütt ja Taxify üks asutaja Martin Villig toonitavad, et uuendusliku mõtteviisi majanduses aitab ülal hoida vaid läbi mõeldud ja innovatsioonimeelne haridussüsteem, mis praegu aga kannatab nii õpetajate puuduse kui ka ääremaastumise all.
Robotexi tehnoloogia- ja robootikafestivalil esitletud Cleveroni pakiveorobot võiks esimesi sõite teha aastal 2020, kui seadused seda lubavad.
Eesti on tõenäoliselt idufirmade kaasatud rahasummaga iga elaniku kohta sel aastal enim raha kaasanud riik maailmas, siinsed traditsioonilised ettevõtted aga alles avastavad neisse investeerimise võimalusi. "Ma ausalt öeldes ei arva ka, et nad peaksid," leiab tehnoloogiaettevõtja Allan Martinson.
Selgus ka parim noor ettevõtja jpt
Täna nimetati pidulikul auhinnagalal Eesti aasta ettevõtteks pakiautomaate arendav ja tootev Cleveron AS.
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.