Tänavuse aasta teises pooles on uute sõiduautode müük püsinud mitu kuud järjest stabiilne, ligikaudu pool müüdud autodest on keskmised ja väiksemad maasturid, teatab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit ehk AMTEL.
126 masinaga on Toyota RAV4 automüügitabeli tipus oktoobris ja 984 masinaga ka terve aasta kõige populaarsem automudel.
Foto: The Canadian Press/Scanpix
Eestis müüdi oktoobris 1726 uut sõiduautot ja enam-vähem samas suurusjärgus (ca 1700–1800) oli müük ka juulis, augustis ja septembris, teatas AMTEL. Eelmise aasta oktoobriga võrreldes kasvas uute sõiduautode müük 3,2%.
Automaksu mõju riigieelarvele võiks esimesel täisaastal olla umbes 230 miljonit eurot ehk kaks korda rohkem, kui varem plaanitud. „Maks on lihtne, laia baasi ja väheste eranditega,” ütles rahandusminister Mart Võrklaev värsket eelnõu tutvustades.
Kummalisel kombel lõunaeurooplased automaksude vastu ei protesti. Miks? Sest see on lahutamatu osa maksupaketist, mille eesmärk on tagada parem sotsiaalne sidusus ja õiglus ning arenenum taristu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Valitsuse automaksu plaan ei täida keskkonnasäästlikkuse eesmärki, vaid soodustab hoopis vanemate autode ostmist, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum (Isamaa) Lääne-Virumaa Uudistes.
Koroonaajal popiks saanud karavaniturismi võib paari aasta pärast oodata jahenemine, põhjuseks paljukardetud automaks, mille loojad ei ole arvestanud matkaautode spetsiifikaga.
“Inimesed omavad põhjalikku ülevaadet sellest, mitu sammu nad päeva jooksul on teinud ja kui palju kaloreid kulutanud – aga kui küsida pealtnäha lihtsaid küsimusi ettevõtte andmete, süsteemide ja logide kohta, siis ollakse omadega ummikus,” möönab kodumaise ettevõtte ByteLife juht Janek Gridin murelikult.