Silver Meikaril on õigus. Parteide rahastamine muutub, kirjutab EBS käitumisteaduste õppetooli juhataja kt Agu Uudelepp.
Tõsi, esmapilgul võib paista, et Meikari kevadine artikkel rahapesust Reformierakonnas mandus eimillekski. Optimistide lootus, et prokuratuur ja kohus annavad erakondadele raha kantimiste eest vastu näppe, langes nagu lehed puult.Pessimistid tõmbavad nüüd paralleele sellega, kui kellelgi auto libedaga peaaegu käest ära läheb. Külm jutt käib südame alt läbi ja mõnda ega sõidetakse üliettevaatlikult. Siis tuleb taas suvi ning midagi hullu pole lõppude lõpuks juhtunud. Hirm läheb üle ja pedaal vajub jälle põhja.
Realistid peavad natuke mõtlema sellele, mida usuvad valijad. Ning siis sellele, mida usuvad valitud, et valijad usuvad.
Esiteks, valijad usuvad Reformierakonda. Nad võtavad puhta kullana justiitsministri avaldusi ja sõnavõtte ning on veendunud, et Silver Meikar on kas rumal või kuri inimene. Ühte kahest või mõlemat korraga peab ta ju olema, kui läheb Postimehes justiitsministri kohta avalikult valetama. Siis ei juhtu mitte midagi. Reformierakond saab kinnitust, et nende valijate lojaalsust ei kõiguta ükski meedias ilmuv tekst.
Teiseks, valijad usuvad, et Meikaril oli õigus ja Reformierakond suutis asja jõuga kinni mätsida. See on kõige halvem variant. Siis võivad sponsorid ikka julgelt musta raha anda ja erakonnad selle vastu võtta.
Kolmandaks, valijad usuvad, et Meikaril oli õigus, kuid prokuratuur ei suutnud parimatest püüdlustest hoolimata seda nii paljude aastate tagant dokumentaalselt tõestada. Selline veendumus tekitaks lootust. Niisugune arvamus näitaks, et usk riiki ja selle demokraatlikku vundamenti on säilinud.
Mida võiksid uskuda? Vaevalt, et nad arvavad, et valijad Reformierakonda usuvad. Selleks pole parteide üldine kuvand piisavalt laitmatu. Pigem kalduvad poliitikud mõistma, et üldsus oli ja on Meikari poolt.
Järelikult võib oodata, et midagi hakkab erakondade rahastamisega muutuma. Selle kohta on juba ka esimesi tõendeid. Mäletate, kui taheti tegema hakata nn demokraatia arendamise sihtasutusi? Tänu Meikari artiklile on sellele plaanile pidurit tõmmatud.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.