Turundus on kiirelt arenev ja nooruslik valdkond – vähemalt nii kipub tunduma. Eestis on turundusspetsialistide keskmine vanus 30 ja turundusjuhtidel 35 aastat.
- Tallinna Majanduskooli turunduse õppetooli juht Triin Rum ja magistritöö „Vanusesurve Eesti turundajatele ja nende karjääriotsused“ autor Victoria Kübard. Foto: Äripäev
Reklaamibüroodes domineerivad 25–34aastased töötajad, digiturunduse ja uute tehnoloogiate pealetung on toonud valdkonda sellestki nooremaid tegijaid. Turunduseriala lõpetajaid on kõige rohkem vanuses 22. Selle kõigega kaasneb sageli stereotüüp, et vanemad turundajad ei suuda tehnoloogia ja trendidega sammu pidada.
Saates „Eetris on turundusuudised“ kommenteerivad teemat Tallinna Majanduskooli turunduse õppetooli juht Triin Rum ja magistritöö „Vanusesurve eesti turundajatele ja nende karjääriotsused“ autor Victoria Kübard.
Konkurents turundusvaldkonnas on tihe ja nõudmised suured, töökuulutustes oodatakse turundajatelt väga laia oskuste komplekti – SEO, sisuloome, orgaaniline ja makstud sotsiaalmeedia, analüütika, e‑mailiturundus, kujundamine ja palju muud.
Eriti suur väljakutse on see vanematele turundajatele, kelle puhul tööandjad vahel kahtlevad, kas nad suudavad pidada sammu trendidega sotsiaalmeedias või tunnevad huvi uute tehnoloogiate vastu, nagu selgub Kübardi magistritööst.
Millist rolli kannavad 35+ turundajad ja milline saab olema tulevik, kui turg on noori turundusspetsialiste täis? Sellest lähemalt saates. Saadet juhib Keit Alev.
35 on juba liiga vana. Kas vananeval turundajal on tööd?
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saates „Eetris on turundusuudised“ heidame pilgu tehisintellekti rakendamisvõimalustele turunduses ja ettevõtluses. Saatekülalised Marju Sokman ja Priit Ilomets – mõlemad kogenud koolitajad ja AI entusiastid – jagavad oma teadmisi selle kohta, kuidas tehisintellekti igapäevastesse tööülesannetesse integreerida.
Saates "Eetris on turundusuudised" räägime helibrändingust ja muusikapsühholoogiast. Sellesse põnevasse maailma aitavad kuulajatel sukelduda muusikapsühholoog Dali Kask ja helilooja Ikevald Rannap.
Operaator ja produtsent Andres Kostiv jagab saates “Eetris on turundusuudised” konkreetseid juhiseid, kuidas turundus- ja loovinimesed saavad väikese eelarvega luua professionaalseid videoklippe. Kostiv toob välja olulised detailid, mis mõjutavad videoedukust – alates selgest loo ülesehitusest kuni kaadrite õigesti paigutamiseni.
Kuidas teha oma brändile auditit ning mida võib kaasa tuua brändikeele uuendamine, uurib saade "Eetris on turundusuudised".
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.