Riigiprokuratuur lõpetas
kriminaalmenetluse, mille käigus uuriti, kas K-kohukese reklaamiga on Eesti
Keskerakond võtnud vastu varjatud annetuse.
Kaitsepolitsei poolt läbiviidud kriminaalmenetluse käigus kogutud materjalidest nähtub, et AS Idea AD ning AS Kohuke kasutasid teadlikult ära Eesti Keskerakonna sümboolikat ning nad soovisid kohukesele teha võimalikult sarnase kujundusega reklaami.
Samas ei leitud tõendeid, et Eesti Keskerakonna liikmed oleks sõlminud või tellinud nimetatud äriühingutelt K-kohukese reklaami oma valimiskampaaniaks või muul ebaseaduslikul viisil selle vastu võtnud varjatud annetusena.
Riigiprokuratuur alustas 2005. aasta detsembris kriminaalmenetlust Riigikogu korruptsioonivastase seaduse kohaldamise erikomisjoni avalduse põhjal. Erikomisjon palus kontrollida, kas K-kohukese reklaami näol oli tegemist varjatud annetuse vastuvõtmisega Eesti Keskerakonna poolt. Kriminaalmenetlus alustati karistusseadustiku paragrahvi § 402-2 alusel, mis käsitleb erakonnale tehtava annetuse vastuvõtmise keelu rikkumist.
Seotud lood
Nädal aega Säästumarketis hinnaga 2.20
müügil olnud K-kohuke oli AS Kohuke Eesti müügijuhi Jüri Kambura sõnul vaid
Säästumarketi sooduskampaania, mida kauplusekett erinevatele toodetele pidevalt
korraldab.
Harju maakohus lõpetas täna 2005. aasta
kohalike omavalitsuse valimiste ajal Keskerakonnaga seostatud K-kohukese
reklaami väärteoasja menetluse väärteo tunnuste puudumise tõttu.
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.