Riigiprokuratuur lõpetas
kriminaalmenetluse, mille käigus uuriti, kas K-kohukese reklaamiga on Eesti
Keskerakond võtnud vastu varjatud annetuse.
Kaitsepolitsei poolt läbiviidud kriminaalmenetluse käigus kogutud materjalidest nähtub, et AS Idea AD ning AS Kohuke kasutasid teadlikult ära Eesti Keskerakonna sümboolikat ning nad soovisid kohukesele teha võimalikult sarnase kujundusega reklaami.
Samas ei leitud tõendeid, et Eesti Keskerakonna liikmed oleks sõlminud või tellinud nimetatud äriühingutelt K-kohukese reklaami oma valimiskampaaniaks või muul ebaseaduslikul viisil selle vastu võtnud varjatud annetusena.
Riigiprokuratuur alustas 2005. aasta detsembris kriminaalmenetlust Riigikogu korruptsioonivastase seaduse kohaldamise erikomisjoni avalduse põhjal. Erikomisjon palus kontrollida, kas K-kohukese reklaami näol oli tegemist varjatud annetuse vastuvõtmisega Eesti Keskerakonna poolt. Kriminaalmenetlus alustati karistusseadustiku paragrahvi § 402-2 alusel, mis käsitleb erakonnale tehtava annetuse vastuvõtmise keelu rikkumist.
Seotud lood
Nädal aega Säästumarketis hinnaga 2.20
müügil olnud K-kohuke oli AS Kohuke Eesti müügijuhi Jüri Kambura sõnul vaid
Säästumarketi sooduskampaania, mida kauplusekett erinevatele toodetele pidevalt
korraldab.
Harju maakohus lõpetas täna 2005. aasta
kohalike omavalitsuse valimiste ajal Keskerakonnaga seostatud K-kohukese
reklaami väärteoasja menetluse väärteo tunnuste puudumise tõttu.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.