• OMX Baltic−1,13%286,69
  • OMX Riga0,12%876,26
  • OMX Tallinn−0,98%1 813,11
  • OMX Vilnius−1,13%1 119,44
  • S&P 500−1,57%6 005,72
  • DOW 300,61%44 697,15
  • Nasdaq −3,17%19 322,17
  • FTSE 1000,02%8 503,71
  • Nikkei 225−0,92%39 565,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,14
  • OMX Baltic−1,13%286,69
  • OMX Riga0,12%876,26
  • OMX Tallinn−0,98%1 813,11
  • OMX Vilnius−1,13%1 119,44
  • S&P 500−1,57%6 005,72
  • DOW 300,61%44 697,15
  • Nasdaq −3,17%19 322,17
  • FTSE 1000,02%8 503,71
  • Nikkei 225−0,92%39 565,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,14
  • 22.01.07, 15:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aab: reklaamiga kujundatakse valearusaam, et alkohol on vajalik

Sotsiaalminister Jaak Aab tegi täna majandusministrile ettepaneku võtta riigikogu menetlusest tagasi valitsuse algatatud reklaamiseaduse eelnõu, sest riigikogu majanduskomisjoni otsuse järgi oleks avalikkusele suunatud alkoholireklaamiga alustatud televisioonis juba kella 21-st.
Valitsuse algatatud eelnõus oli varaseimaks lubatud alkoholireklaami algusajaks kell 22. Eelnõu muudatus on otseses vastuolus Euroopa Liidu rahvatervise poliitikaga, mille kohaselt tuleb tagada elanike tervise kõrgetasemeline kaitse kõikides valdkondades, kaasa arvatud reklaami ja aktsiisimaksude küsimustes, teatas sotsiaalministeerium.
Oluline on teadvustada, et väärtushinnangute kujundamisel omab avalikkusele suunatud reklaam olulist mõju. „Telereklaamiga kujundatakse valearusaam, et alkohol on meie igapäevases elus vältimatult vajalik ja paratamatu esmatarbekaup,” tõdes Aab. Majanduskomisjoni poolt pakutud kellaaeg on meediauuringute kohaselt alaealiste telerivaatamise meelisaeg.
Sotsiaalminister on seisukohal, et jätkuvas alkoholi tarbimise tõusutrendi tingimustes ei saa riik lubada alkoholipoliitika liberaalsemaks muutmist. Aabi sõnul on alkoholi telereklaami lubamine lühinägelik, vastutustundetu ja lausa ohtlik olukorras, kuhu me alkoholi tarvitamises oleme jõudnud. „See, et alkoholireklaam on lubatud, näitab, et ärihuvid on senises poliitikas seatud kõrgemale rahva tervisest,” sõnas minister.

Seotud lood

Uudised
  • 30.01.07, 15:10
Uuring: eestlane joob liiga palju alkoholi
Konjunktuuriinstituudi läbi viidud alkoholiteemalistest uuringutest selgus, et eestlaste arvates tuleb alkoholi tarbimist vähendada.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:31
ESG – midagi enamat kui mood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele