Sotsiaalminister Jaak Aab tegi täna
majandusministrile ettepaneku võtta riigikogu menetlusest tagasi valitsuse
algatatud reklaamiseaduse eelnõu, sest riigikogu majanduskomisjoni otsuse järgi
oleks avalikkusele suunatud alkoholireklaamiga alustatud televisioonis juba
kella 21-st.
Valitsuse algatatud eelnõus oli varaseimaks lubatud alkoholireklaami algusajaks kell 22. Eelnõu muudatus on otseses vastuolus Euroopa Liidu rahvatervise poliitikaga, mille kohaselt tuleb tagada elanike tervise kõrgetasemeline kaitse kõikides valdkondades, kaasa arvatud reklaami ja aktsiisimaksude küsimustes, teatas sotsiaalministeerium.
Oluline on teadvustada, et väärtushinnangute kujundamisel omab avalikkusele suunatud reklaam olulist mõju. „Telereklaamiga kujundatakse valearusaam, et alkohol on meie igapäevases elus vältimatult vajalik ja paratamatu esmatarbekaup,” tõdes Aab. Majanduskomisjoni poolt pakutud kellaaeg on meediauuringute kohaselt alaealiste telerivaatamise meelisaeg.
Sotsiaalminister on seisukohal, et jätkuvas alkoholi tarbimise tõusutrendi tingimustes ei saa riik lubada alkoholipoliitika liberaalsemaks muutmist. Aabi sõnul on alkoholi telereklaami lubamine lühinägelik, vastutustundetu ja lausa ohtlik olukorras, kuhu me alkoholi tarvitamises oleme jõudnud. „See, et alkoholireklaam on lubatud, näitab, et ärihuvid on senises poliitikas seatud kõrgemale rahva tervisest,” sõnas minister.
Seotud lood
Konjunktuuriinstituudi läbi viidud
alkoholiteemalistest uuringutest selgus, et eestlaste arvates tuleb alkoholi
tarbimist vähendada.
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.