Veel enam, ega uues töölepingu seaduses ette nähtud hüvitistest loobumine ei lahendaks veel olukorda. See annab kokkuhoidu hinnanguliselt miljardi, aga valitsusel tuleb lähinädalatel kärpida palju rohkem. Samas on tõsine põhjus loota, et praegune koalitsioon suudab jõuda kokkuleppele. Esiteks tähendab võimuliidu lagunemine laiema poliitilise kriisi ohtu. Kui sellele järgneks valitsuse (formaalne) tagasiastumine, uued läbirääkimised, arutelu uue koalitsioonilepingu üle - siis võime jõuda veel hullemasse tupikusse.
Ja kui libedalt uus koalitsioon töötaks? Rahvaliit ja rohelised on teatanud valmisolekust valitsusse minna, kuid alles vähem kui nädal tagasi avaldasid nad kõik koos peaminister Andrus Ansipile umbusaldust. Kus on järgmine miin, "uus töölepingu seadus"?
Samas oleks uue valitsusliidu loomisel ka plusse ja Äripäeva hinnangul olekski Rahvaliidu kaasatõmbamine õigustatud vaid siis, kui need teoks saavad. Täpselt nagu erafirma puhul, oleks ka valitsuses uutel inimestel lihtsam teha radikaalseid muudatusi.
Esiteks saaks loobuda buumi ajal sõlmitud koalitsioonileppest ja kirjutada uue, mis suunatud kulude kärpimisele. Teiseks võib teha revisjoni ministeeriumide osas (sh paari ministri kohad isegi ära kaotada) ja ministeeriumide sees.
Risk oleks siiski väiksem, kui sotsiaaldemokraadid võimuliitu jääksid. Nad võiksid vaadata asja pragmaatiliselt ja sõlmida oma seniste parempoolsemate poliitiliste partneritega mingi n-ö tulevikutehingu.
See tähendab, et mõned sotside pakutud tingimused viiakse ellu, kui majandusolukord paremaks muutub.See oleks siiski alternatiiv valitsuse lagunemisele, mis lubaks sotsidel säilitada ka oma näo.