Uute rongidega kaasneva segaduse puhul pidas Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip suurimaks veaks asjaolu, et piletimüügi arendamisse ei kaasatud rohkem välist jõudu.
„Kui oleks võimalik uuesti ajas tagasi minna, siis me oleks pidanud rohkem kaasama jõudlust,“ tunnistas Ossip. Ta sõnas, et loomulikult on Elronil olemas oma IT-osakond ja partnerid, kuid sellest jäi väheks.
Samas on sobiva partneri leidmine tema sõnul keeruline. „Kuna süsteem on nii spetsiifiline, siis ei ole ka sinna väga lihtne lisajõudusid leida. Ei ole niisama lihtne öelda, et jah, võtame inimesi juurde, kes tunnevad IT-d. Selleks on vaja teada kogu loogikat ja spetsiifikat, et saaks neid muutusi ellu viia,“ rääkis Ossip.
Tema sõnul tekitas probleemi see, et vanalt süsteemilt üleminekuks oli aega vaid kolm tundi. 31. detsembri õhtul lõpetasid viimased rongid kella üheteistkümne ajal ja kell kaks öösel läksid juba esimesed rongid teele.
„Loomulikult käib süsteemi sünkroniseerimine, kui toimub mõni muudatus, aga praegu on põhiprobleem selles, et kuna see rong sõidab kiiresti ka, siis tehnikud on seletanud, et sellises kiiremas liikuvas objektis on andmete vahetamine veel rohkem häiritud,“ selgitas Ossip. Ta lisas, et Eestis on terve hulk selliseid punkte, kus puudub täielikult mobiililevi, mis omakorda põhjustab kaardimaksete tegemisel tõrkeid.
Ometi ei tõstatunud leviprobleem kordagi Edelaraudtee rongidel, mis sõitsid sama liini. Ossip märkis seepeale, et asi võib olla rongide ehituslikes erinevustes kui ka kiiruse erinevuses. Tema sõnul püüti kaardimakseterminalide töökindlusest vähestel testsõitudel aru saada.
Ossip kinnitas, et kogu piletimüügisüsteemi testiti eelnevalt ja siis oli selge, et see töötab tõrgeteta. Samas kogu andmemahu pealepanek näitas paraku, et tõrkeid esineb. Ossipi kinnitusel tegeletakse lähipäevil lahenduste otsimisega ja ta näeb, kuidas olukorda parandada.
Seotud lood
SEBE tütarettevõte Eesti Buss OÜ teatas, et suurendab reedel ja pühapäeval Tallinna-Tartu ja Tartu-Tallinna liinil oluliselt istekohtade arvu, et teenindada suurenenud reisijate hulka.
Tänasest jaanuari lõpuni jagavad kell 13:30-20:30 Balti jaama Elroni diiselrongide ooteplatvormil rongireisijaile vajalikku teavet Elroni töötajad.
Majandusminister Juhan Parts tunnistab, et Elroni uute rongide kasutuselevõtul tehti vigu, kuid selle asemel, et nõuda kellegi tagasiastumist, tuleks anda aega neid parandada.
Jaanuarist Eesti reisirongiliikluse Edelaraudteelt üle võtnud Elron langes reisijate kriitika alla ning teatas, et loodab uued rongid ja süsteemid täielikult häälestada kahe kuuga.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.