• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 15.01.14, 13:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansip vabandas rongiliikluse segaduste pärast

Peaminister Andrus Ansip vabandas riigikogu infotunnis esinedes uutele rongidele üleminekuga tekitatud ebamugavuste pärast.
"Kui tõepoolest praegu keegi pole siiani rahvale tekitatud ebamugavuste eest vabandanud, siis mina vabandan. Need ebamugavused ei olnud põhjendatud. Neid võib küll mõista, aga alati oleks võinud asju paremini planeerida ja ära hoida neid tekkinud ebamugavusi," sõnas ta.
Ansip möönis, et uute rongide kasutusele võtmine oleks pidanud olema sujuvam. "Liiga palju muudatusi sattus ühele konkreetsele kuupäevale ja tulenevalt sellest, et neid muudatusi oli üksjagu palju, ei suudetud kõiki muudatusi piisavalt planeerida. Tõrkeid on olnud mitmesuguseid. Samas ei saa öelda ka seda, et oleks võinud hajutada kuidagi neid muudatusi. Kui tulevad ikkagi kasutusele rongid, mis liiguvad 15% kiiremini, siis ei saa jätta vanu sõidugraafikuid alles," märkis ta.
Tartust Tallinnasse sõitvad inimesed ei peaks Ansipi kinnitusel rongis püsti seisma. "Tuleb kindlustada kõikide reisijate äravedu vaatamata sellele, et praegu tõepoolest on võrreldes möödunud aastaga reisijate arv kasvanud 25%. Pole põhjendatud ka see, et uutes rongides ei ole toitlustamisele mõeldud, eriti kui jutt käib pikematest vahemikest, Tartu–Tallinna lõigust näiteks," lisas valitsusjuht.
"Olen sõitnud taoliste rongidega näiteks Šveitsis ja igal pool on minimaalses ulatuses toitlustamine, st mingid karastusjoogid, kohv, tee, mingid saiakesed, küpsised saadaval. Ma ei kujuta ette, et Eestis võiks see olla enneolematult kallis ja kas või mõni eraettevõte ei oleks valmis taolist teenust Elronile pakkuma. Ilmselt jäi see teenuse kavandajatel kahe silma vahele ja ei mõeldud tarbijate mugavustele. Aga see viga tuleb kindlasti kiiremas korras parandada," rääkis Ansip.
Samas võinuks peaministri sõnul jääda vanadelt rongidelt uutele üleminekul ära konflikt Edelaraudtee ja Elroni või majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel. "Oleks tulnud enam pingutada selle nimel, et jätkata koostööd Edelaraudteega, seni kuni kõik uued rongid on laekunud. Valitsuse ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tahe oli soetada uued rongid 1. jaanuariks 2015. Aga hanke võitis firma, kes oli nõus kõige odavama hinnaga tegema need rongid valmis hiljemalt 1. juuliks 2014. Me ei saa ju jätta ronge kuhugi seisma seina äärde ja sõidutada siis lepingujärgselt vanu ronge edasi kuni 2014. aasta lõpuni," selgitas ta.
Peaministri sõnul on raske hinnata, kas konflikte Edelaraudteega oleks saanud ära hoida. "Mina kindlasti oleksin püüdnud saada hakkama ilma konfliktideta. Ma oleksin püüdnud rohkem teha koostööd Edelaraudteega, et neid ajutisi raskusi poleks tekkinud. See on viga, mis on tehtud ja mida tagantjärele parandada enam ilmselt võimalik ei ole," lisas ta riigikogus.
Tema sõnul muutub ühe reisija transportimine riigi dotatsiooni mõttes odavamaks, sest uued rongid on säästlikumad ja neid on võimalik paindlikumalt kasutada kui vanu ronge.
"Jõulude järel ma olin puhkusel, tulin Otepäält suusatamast, seisin kahel õhtul tõkkepuu taga, rong läks Tartust Elvasse. Ühel korral oli selles rongis, mis kaalub 200 tonni, kuhu mahuks koos püstiseisjatega 500 reisijat, neli reisijat, teisel korral oli pisut vähem. Sellesama 200tonnise rongi liikumise eest nelja reisijaga maksate teie, maksan mina, maksab anonüümne maksumaksja. Uued rongid on märksa paindlikumalt kasutatavad, on kahevagunilised, kolmevagunilised, neljavagunilised rongid, on võimalik neid ronge kokku haakida, on võimalik tipptunnil lisada vaguneid," rääkis Ansip.
Andrus Ansip vastas riigikogus Mailis Repsi küsimusele raudteetranspordi ja Jaan Õunapuu küsimusele reisirongiliikluse kohta.

Seotud lood

Uudised
  • 06.01.14, 15:12
Elron: meil lähevad asjad iga päevaga selgelt paremaks
Sel aastal liinile läinud uutes Elroni diiselrongides tekkinud probleemide tõttu on tulnud klienditeenindajaid veenda, et nad ei kaaluks töölt lahkumist.
Uudised
  • 08.01.14, 07:42
Parts: las rahvas sõimab mind kõigepealt natukene
Majandusminister Juhan Parts tunnistab, et Elroni uute rongide kasutuselevõtul tehti vigu, kuid selle asemel, et nõuda kellegi tagasiastumist, tuleks anda aega neid parandada.
Uudised
  • 16.01.14, 11:27
Elroni reisijate arv mullu ei kasvanud
Elroni elektrirongidega tehti mullu 2,33 miljonit reisi, mis on aasta varasemaga sama tulemus.
Uudised
  • 06.01.14, 11:37
Elron lubab tõrked lahendada kahe kuuga
Jaanuarist Eesti reisirongiliikluse Edelaraudteelt üle võtnud Elron langes reisijate kriitika alla ning teatas, et loodab uued rongid ja süsteemid täielikult häälestada kahe kuuga.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 15:04
Hooletu tuletöö võib kaasa tuua kopsaka rahatrahvi – hullemal juhul võib see hävitada vara
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele