Jaanuarist Eesti reisirongiliikluse Edelaraudteelt üle võtnud Elron langes reisijate kriitika alla ning teatas, et loodab uued rongid ja süsteemid täielikult häälestada kahe kuuga.
"Reisijad on uued rongid väga hästi vastu võtnud, kuid kõigi väga suurte muutuste puhul tuleb ette tõrkeid, mida oleme maksimaalse võimaliku kiirusega kõrvaldanud," märkis Elroni juht Andrus Ossip. "Usun, et suudame paari kuuga uue reisirongiliikluse täielikult paika saada, esmajärjekorras piletimüügi ja sõiduplaanide teavituse," lisas ta pressiteates.
1. jaanuarist teenindab Elron kogu Eesti reisirongiliiklust, milleks kasutab 18 elektrirongi ja 13 diiselrongi. Poole aasta jooksul lisandub veel seitse diiselrongi.
Uued elektrirongid maksid 79,5 miljonit eurot. Diiselrongide ostmiseks on Elroni ja Stadleri vahel sõlmitud ligi 200 miljoni euro suurune 20aastane kapitalirendileping.
Eesti Liinirongid AS on kaubamärgi Elron all tegutsev riigile kuuluv ühistranspordiettevõte, mis pakub alates 1. jaanuarist uute Stadler FLIRT elektri- ja diiselrongidega reisijaveoteenust siseriiklikel rongiliinidel. Ettevõttes on 225 töötajat.
Seotud lood
Uute rongidega kaasneva segaduse puhul pidas Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip suurimaks veaks asjaolu, et piletimüügi arendamisse ei kaasatud rohkem välist jõudu.
Reisirongiliikluse Elronile loovutanud Edelaraudtee ASi juhataja Alar Pinseli sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts esitanud avalikkusele valeinfot.
Reisijate kriitika alla langenud riigifirma Elron juhi Andrus Ossipi sõnul ei saa eeldada, et alati on rongis olemas istekoht, sest see oleks liiga kallis lahendus.
Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste tõi välja neli punkti, mida oleks võinud rongide ja operaatorivahetuse ajal vältida, Äripäeva kommunikatsiooni ja suhtekorralduse ajakirjas Kaja.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.