• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 11.06.08, 15:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reinsalu plaanib Muuga sadama külje alla äriparki

Ettevõtja Margus Reinsalu firma plaanib Muuga sadama vahetusse lähedusse ehitada 68hektarilise ärikompleksi, mille orienteeruv maksumus ulatub kuni 60 miljoni kroonini.
Muuga sadama territooriumist vaid 800 meetri kaugusele jäävat kompleksi arendab AS Maardu Katlamaja. Kogu kompleksi pindalast kuulub Maardu Katlamajale 42 hektarit. Need on krundid Lao 17/1, Lao 17/2 ja Lao 17/3.
AS Maardu Katlamaja kuulub ASile KC Kinnisvara, mille aktsionärideks on omakorda AS KC Grupp ja OÜ H2 Invest. Aripaev.ee on varem kirjutanud, et endine kasiinoärimees Margus Reinsalu ajab praegu Eesti kõrval kinnisvaraäri ka Marokos.
Detailplaneering koostamisel
Tänavu aprillis hakati koostama Lao tänava ärikompleksi detailplaneeringut, mis hõlmab maakasutuse ja hoonestuse tingimusi ning juurdepääsuteede, parkimise ja tehnovõrkude lahendamist. Detailplaneeringu keskkonnamõju hindamine algas mais. Planeering jõuab Maardu linnaisade lauale selle aasta lõpuks.
KC Kinnisvara juhatuse liige Herki Hollak rääkis aripaev.ee-le, et detailplaneeringu esialgse eskiisi kohaselt on tulevaste kruntide kasulik pindala 38 hektarit. Kruntide suurused jäävad 6000 ja 18000 ruutmeetri vahele. Nende müük algab kõige varem aasta pärast.
Plaanide kohaselt kerkivad Lao tänavale äri-, tootmis- ja laohooned. "Sihtgrupiks ettevõtted, kes vajavad maad sadama ja oluliste transpordisõlmede läheduses," ütles Hollak. Maardu linna üldplaneeringu andmetel langeb kavandatava äripargi asukoht kokku nn logistikakoridoriga, mida peetakse Maardus kõige intensiivsema arengu piirkonnaks.
Hollaku sõnul on investeeringute kogumahtu praegu veel raske öelda, kuna teede ja tehnovõrkude täpset maksumust pole teada. "Hinnanguliselt jääb maksumus vahemikku 40-60 miljonit krooni," ütles Hollak. Raha tuleb omavahenditest ja ka laenudest, kui pangad investeerimishetke kättejõudmisel veel laenu annavad, märkis ta.
"Teede ja võrkude ehituse algus sõltub turuolukorrast," lisas Hollak.
Konkurent müüb juba krunte
Colliers Internationali andmetel ehitatakse Muuga sadama väravasse üht Balti riikide suurimat äriparki, mis hakkab kandma Põhjaranna Äripargi nime. Selle ehitus algab tänavu ja krundid on juba müügis. Äripargi omanikuks on iirlastele kuuluv ettevõte Keltic Global Estonia OÜ.
Põhjaranna Äripargi kogupindala ulatub 78 hektarini ja kruntide hinnad algavad 60 eurost ruutmeetri kohta, millele lisandub käibemaks. Lisaks äri-, tootmis- ja laohoonetele tuleb Põhjaranna Äriparki ka hotell koos spaaga ning ostukeskus.
Herki Hollak tunnistas aripaev.ee-le, et konkurents piirkonnas on tihe. Loomulikult on selline oht olemas, et hilisemad tulijad saavad oma krunte müüa alles järgmise majandusbuumi künnisel, märkis Hollak. "Peame silmad lahti hoidma ja vaatama, mida teised arendajad piirkonnas teevad," sõnas ta.
Lisaks Põhjaranna Äripargile ja mitmetele pisematele tegijatele tuleb KC Kinnisvara tütarfirma projektil rinda pista ka Sadama tööstuspargiga, mida arendab Tallinna Sadam. "Seal on otsene raudteeühendus ja sadama soosiv hinnapoliitika," rääkis Hollak.
Samas läbib Muuga sadamat 90% kogu Eesti transiitkaupade mahust. Magus äriparkide piirkond jääb sõna otseses mõttes raudtee, maantee ning meretee ristumiskohta.

Seotud lood

Uudised
  • 11.06.08, 19:21
Ostja saab Paldiski kinnistutele ehitada jupi raudteed
Ettevõtted saavad Paldiski Tehnopargi kinnistutele ehitada jupi raudteed või toruühenduse sadamaga, rääkis aripaev.ee-le tehnopargi juhatuse liige Tõnu Puidak.
Uudised
  • 03.09.08, 16:32
Paldiski tehnoparki investeeritakse üle 80 miljoni
OÜ Paldiski Tehnopark juhataja Tõnu Puidak ütles, et tehnoparki investeeritakse üle 80 miljoni krooni. Tehnopark võiks kindlasti pakkuda huvi metallitööstusettevõtetele.
Uudised
  • 12.06.08, 17:39
Põhjaranna Äripark jäljendab linna
Colliers Internationali konsultant William Vesilind ütles, et Põhjaranna Äripark erineb Muuga sadama äärsetest konkurentidest eelkõige oma suuruse poolest. Klientide puudust uus ärilinn ei karda.
Uudised
  • 11.06.08, 17:21
Äriparkide müük lükkub järgmisse majandusbuumi
Mergo Holdingu juhatuse liige Andrus Piir ütles aripaev.ee-le, et tõenäoliselt lükkub kavandatavate äriparkide müük järgmisse majandusbuumi.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele