Eesti juhtiv alkoholitootja ja -importija
Liviko müüs eelmisel aastal ligi 11 miljonit liitrit kanget alkoholi, ettevõtte
maksis aastaga 496 miljonit krooni alkoholiaktsiisi.
Liviko teatel kasvas müük aastaga viie protsendi võrra, viina müüdi 8 287 161 ja muid kanged alkohoolseid jooke 2 687 256 liitrit. Eesti turule müüs Liviko mullu 8 024 670 ja eksportis 2 949 747 liitrit, teatas ettevõte.
Liviko müügidirektori Ragnar Kitse hinnangul on suurenenud müügi üheks põhjuseks kange alkoholi maksumärkide kasutuselevõtt 2006. aasta teises pooles. "Alkoholi legaalsust tõestavad maksumärgid on ühelt poolt korrastanud turgu ja teinud tarbijale kaubavalikus orienteerumise lihtsamaks. Teisest küljest aitab süsteem riigieelarvet täita ning nüüd laekuvad riigi kassasse ka need kümned miljonid kroonid, mis varem varimajanduses ringlesid,” lisas Kits.
Liviko hinnangul on ekslik väita, et eestlane on rohkem jooma hakanud. "Peame silmas pidama, et välismaalased viivad Eestist välja ligi neljandiku kogu toodetavast kangest alkoholist, samuti tarbivad turistid alkoholi hoogsalt meie restoranides ja ööklubides. Lisaks on paljud inimesed maksumärkide sunnil hakanud ostma legaalset kaupa, mis koheselt kajastub ka ametlikus statistikas ja maksulaekumistes," rääkis Kits.
Eesti Kultuurkapital saab riigieelarvesse laekuvast alkoholiaktsiisist 3,5 protsenti, millest omakorda 0,5 protsenti läheb Kultuurkapitali koosseisu kuuluvale Kehakultuuri ja Spordi Sihtkapitalile.
Seotud lood
Konjunktuuriinstituudi läbi viidud
alkoholiteemalistest uuringutest selgus, et eestlaste arvates tuleb alkoholi
tarbimist vähendada.
5. novembri USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutuda investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiks Donaldi Trumpi võit mõjutada aktsiaturge kaubandus-, energia-, kaitse- ja tehnoloogiasektorites.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele