1Partner Kinnisvara juhi Martin Vahteri sõnul on aastaid tühjalt seisnud keldrid ja lakapealsed lugemata uuteks kohvikuteks ehitatud, mis näitab, et on nii ettevõtlusjulgust kui ka kliente.
"Elutuba, Hetk ja Mull on köömes uutest kohtadest, millest me ehk veel kuulnudki pole," ütles ta 1Partneri pressiteates ja lisas, et kõik need on rahvast täis ja jälle peab laua ette broneerima.
Vahteri sõnul toimisid kohvikud seni peamiselt oma asukoha pealt, aga nüüd on trend liikunud toidu suunas – inimesed viitsivad hea koka nimel linna teise otsa sõita. "Praegu ongi popp, kui koht on peatänavast või -piirkonnast eemal," märkis Vahter. Ta lisas, et kohvipindade tehingute arv on aastaga mitmekordistunud ja uued tegijad on tihti pered või sõpruskonnad.
"Uute kohtade rohkus on omamoodi majandusindikaator, mis näitab kindlustunnet, vaba raha ja ettevõtlusjulguse kasvu. Eestlastel läheb praegu hästi ja Euroopa kõikuva majanduse uudistega ollakse harjunud nagu halva ilmaga. Rahaliselt pole agulikohvik suur äri, aga loob töökohti. Pererestoran on uus start-up," rääkis Vahter.
Seotud lood
Äripäev uuris pereheitmise tulemusel tekkinud ettevõtteid. Kuigi enamik jäi kidakeelseks, õnnestus kahe palgatöölt lahkunud ja ettevõtjaks asunud inimesega rääkida.
Eesti parimaks pererestoraniks valitud OKO laiendab tegevust ja kolib pealinnale lähemale, rajades Viimsi piirile uue toidukohta.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.