• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 13.10.10, 16:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maiasmokad aitasid Premial viiendiku võrra kasvada

ASi Premia Foods kolmanda kvartali müügikäive oli 363,5 miljonit krooni, kasvades aastaga 58,9 miljoni krooni ehk 19,3% võrra.
Võrreldes eelmise aastaga on enim ehk 89% suurenenud jäätisemüük. Kolmanda kvartali käibest moodustas jäätis 52%, samas kui aasta tagasi oli selle
osakaal 33%. Müügimahtude kasvu selles segmendis on toetanud juulis ja augustis valitsenud soodsad ilmastikutingimused ning tegevuse laienemine Venemaale.
Premia Foodsi teatel jätkavad nad Balti riikides jäätiseturu liidrina. Lisaks pikaajalisele juhtpositsioonile Eesti turul on AC Nielseni suvise uuringu
kohaselt Premia Foods esmakordselt saavutanud liidripositsiooni ka Leedujäätiseturul. Turuosad nimetatud turgudel vastavalt 40% ja 21%. Läti ja Peterburi turul hoitakse teist positsiooni. Jäätiseturgu iseloomustas selle aasta III kvartalis selgelt kasvanud koorejäätiste eelistamine.
Külmutatud toodete müük küll vähenes 2010 kolmandas kvartalis võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 10,3 miljoni krooni võrra, kuid külmutatud kaupade segmendi mahajäämus eelmise aasta mahtudest väheneb juba teist kvartalit       
järjest, teatas Premia Foods. Külmutatud toodete müügi mahajäämuse peamisteks põhjusteks kolmandas kvartalis on vähenenud ostujõud ning suvisele ajale omaselt valminud värsked köögiviljad, mille tõttu sesoonselt kahanes külmutatud juurviljade tarbimine kõigil sihtturgudel.
Kalatoodete müügi vähenemise peamiseks põhjuseks on maikuus toimunud põleng ettevõtte Soome Uusikaupunkis asuvas kalatootmisüksuses, mis mõjutas eelkõige suitsutatud kalatoodete müük ja võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenes antud tootegrupi müük III kvartalis 27 miljoni krooni võrra.
Geograafiliste turgude lõikes on positiivset kasvutrendi võrreldes eelmise aasta
sama perioodiga näidanud kõik kolm Balti turgu, sealjuures on eriti rõõmustav  Lätis saavutatud 2,3%-line müügikasv, mis tuli peamiselt kasvanud jäätisemüügi arvelt. Jäätisemüügi positiivne mõju väljendub ka Eesti ja Leedu müüginumbrites.
Jäätisemüük Peterburi regioonis Venemaal oli kolmandas kvartalis edukas ning andis ettevõttele lisandunud käivet 66,8 miljoni krooni eest. Peterburgis   
jätkab Premia Foods tugeval teisel positsioonil ligikaudu 22%-lise turuosaga.
Läinud kuul avaldatud prognoosis sõnas LHV, et Premia Foodsi kolmanda kvartali
esialgsed jäätisemüügi tulemused lubavat tugevat kvartalitulemust. Firma jätkas osta-soovitusega ettevõtte aktsiale.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele