Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Rosatom pürib Soome tuumajaama projekti osanikuks
Venemaa energiafirma Rosatom peab Soome uut tuumajaama kavandava Fennovoimaga kõnelusi nii tehnoloogia tarnimise kui võimaliku osaluse omandamise üle, ütles Rosatom Overseasi asedirektor Ivo Kouklik.
Fennovoima juht Juha Nurmi võimalikku osaluse müüki YLE uudistele ei selgitanud. "Peame tehnoloogia osas kõnelusi kahe pakkujaga. Täpsemalt ma ei kommenteeri," ütles ta.
Fennovoima otsib tõenäoliselt uusi osanikke pärast seda, kui Saksa firma E.ON läinud aasta lõpus Soome projektidest väljus. Ekspertide hinnangul vajab Fennovoima E.ONi asemele teist vajaliku oskusteabega energiafirmat. E.ON oli Fennovoima Oy suurim osanik 34%ga ja peamine investor.
Fennovoima plaan on ehitada Pyhäjoele uus 1600-1800megavatine tuumareaktor. Ehitustööde alguseks on kavandatud 2016 ning kestuseks umbes viis aastat.
Soome valitsus andis loa kahe uue tuumareaktori ehitamiseks kevadel 2010. Loa said toona Teollisuuden Voima Oy ja Fennovoima Oy.
Kui Suurbritannia otsustas Krimmi sündmuste valguses koostöö Venemaa tuumaenergia kontserniga Rosatom uuesti üle vaadata, siis Soome Pyhäjoki projekti pole kriis pidurdanud.
Soome majandusminister Jan Vapaavuori ja Venemaa riikliku tuumaenergeetika ettevõtte juht Sergei Kirienko sõlmisid eile Soome ja Venemaa vahel uue tuumakoostöö kokkuleppe, mis hõlmab uuringuid, ohutust ja võimalikku kahjude korvamist.
Fennovoima, mis on otsinud Saksa E.ONi lahkumise järel uut strateegilist investorit Soome uue tuumajaama projektile, teatas täna, et jätkab tänasest läbirääkimisi vaid Venemaa Rosatomi tütarettevõttega Rusatom Overseas.
Äsja Soome Fennovoimaga uue reaktori üle läbirääkimisteks käed löönud Rosatom üritab aktiivselt oma tegevust välisturgudel laiendada, kirjutab Kauppalehti.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.